306 s16 går dåligt
306 s16 går dåligt
hej , har lite problem med bilen och skulle höra om man kunde få lite tips, bilen går troligtvis på bara 3 cyl på tomgång, men på alla 4 vid högre varvtal, den dör så fort den går på friläge, har tittat på tändspolarna och dom är ok samt stiften , vet inte riktigt hur jag ska ta mig till väga , nån som har kanske lite tips o vet vad felet kan bero på? det gäller alltså en Peugeot 306 s16 2.0 -94 . Tacksam för alla svar
Prova dig fram vilken tändspole som är dålig och byt ut den. Tror inte man kan se på en spole att den är ok? Plocka ur en åt gången och se om motorn reagerar.
Vakumslangarna kan även göra att den inte vill gå på tomgång. Det sitter en vit kopp på vänster sida om batteriet. Om slangen till den har lossnat så fungerar inte tomgången.
Vakumslangarna kan även göra att den inte vill gå på tomgång. Det sitter en vit kopp på vänster sida om batteriet. Om slangen till den har lossnat så fungerar inte tomgången.
Peugeot 308
306 s16 går dåligt
Har tittat så med en spolars , men får kika på resten imorgon , förresten så när man kör i stan på låga varv så tänds en lampa på instrument brädan likt ett K eller nått sånt men sen släcks den
-
peugeotpasi
-
Team_Hink_Racing
- Guldmedlem

peugeotpasi wrote:avbrott i nån av tändkablarna. det hade jag på min 306o hade samma symptom som du. bara att mäta med ohm mätare om dom e hela.
Nu får du skilja på din bil och alla andra
Denna 306 heter S16 och har separata tändspolar, precis som Apollo skriver ovan.
Bra med tips men för vissa blir det mer vilseledande när man får felinformation.