Motorlampa
Motorlampa
Har en peugeot 807 2,2 (bensin) -05. har efter den senaste köldknäppen (en vecka) haft den lilla gula "motorlampan" lysandes lite till och från. Bilen är lite svårstartad men går igång, och då går den som vanligt utan ryckningar eller andra problem. Enligt instr. boken skall lysande lampa efterföljas av ett pip och text i multifunktionsdisplayen. Inget av detta sker dock , endast lampan lyser.

-
Wheelstream
- danielr112
Jag hade inte fortsatt köra. Jag hade tagit reda på vad som är fel så det inte blir värre.
Börja med att få någon att läsa av felkoder. T ex en firma eller om du känner någon som har en OBD läsare.
Börja med att få någon att läsa av felkoder. T ex en firma eller om du känner någon som har en OBD läsare.
------------------------------------------
Utför diverse lackarbeten i djupa skogarna av Småland.
Saker till salu just nu: 405 delar.
Kör just nu: V70TDI/Fiat Punto
-
Wheelstream
-
peugeotpasi
-
Wheelstream
Kanske är så, har bara haft erfarenhet av motorlampan som tänts och lyst kontiurnerligt på grund av dålig jord, utan att bilen gått sämre.
Bara att släcka med ODB läsare och köra vidare en vecka till.
Den har varit så i 10 000 mil.
Så borde inte det antingen lysa eller pipa-blinka till lite mer än en gång
för att man ska bli orolig?Så resonerar jag om bilen går bra i övrigt.Men det är upp till var och en att bedöma om man vill köra eller inte.
Bara att släcka med ODB läsare och köra vidare en vecka till.
Den har varit så i 10 000 mil.
Så borde inte det antingen lysa eller pipa-blinka till lite mer än en gång
för att man ska bli orolig?Så resonerar jag om bilen går bra i övrigt.Men det är upp till var och en att bedöma om man vill köra eller inte.
Peugeot 406 2.0 combi -00
- danielr112
Att jämföra ett jordfel med ett ev motorfel är väl nåt man ska akta sig lite för.
Du borde helt klart fixa dit jordfel. Det kan faksitk ställa till med mer allvarliga saker om du har otur.
Jag har varit med om flertalet som blivit stående för att de inte fixar sakerna... Är ju lite som att köra med ett dåligt däck. Går ju att göra med men tillslut är de såpass slitet att det smäller
Du borde helt klart fixa dit jordfel. Det kan faksitk ställa till med mer allvarliga saker om du har otur.
Jag har varit med om flertalet som blivit stående för att de inte fixar sakerna... Är ju lite som att köra med ett dåligt däck. Går ju att göra med men tillslut är de såpass slitet att det smäller
------------------------------------------
-
Wheelstream
Tror du jag inte försökt?
Rostfritt är ingen bra galvanisk ledare.
OCH efter kört 10 000 mil...nä jag gör inget åt det.
Men efter en Opel Kadett, en Audi 100 där alla mer eller mindre har blinkat och pipit till så ska man ta felkoderna med en nypa salt.
Finns ingen elektronik som är så utsatt och så många givare som
kan ge felkoder som i en bil utan att det behöver betyda att bilen skär ihop.
Peugeot 406 2.0 combi -00