Rost under baksätet på 406:or!!
-
siggesluring
Rost under baksätet på 406:or!!
Någon mer som har probelm med rost här?
Det är ganskablött och rostigt på båda mina bilar under baksätet och jag kan inte hitta var det läcker in.
Det är ganskablött och rostigt på båda mina bilar under baksätet och jag kan inte hitta var det läcker in.
406 diesel kombi -04
Re: Rost under baksätet på 406:or!!
siggesluring wrote:Någon mer som har probelm med rost här?
Brukar bara vara plastpluggen i golvet under sätet som är otät.
Bara att limma/täta runt den och kolla om det hjälper
406 turbo
106 XT
106 XT
33an wrote:Decimal wrote:Köp en torrbollen och ha i bilen. Suger upp rätt bra.
Se till att den inte välter bara då har du saltvatten i bilen istället och det är inte så bra.
Bättre att åtgärda läckaget.
Taklucka?
"Ala" skrev ju att det antagligen är pluggen i golvet under sätet. Men förövrigt är det ju bra tänkt att åtgärda problemet
Glöm dagens problem. Imorrn kommer nya...
33an wrote:SNILLET wrote:Sådär "åtgärdas" mer än man tror i världen av teknik.......
Kan man inte lösa problemet, så åtgärdar man symptomen.
Och sedan köper någon på detta forum bilen billigt HAHAHAHAAHA
Nu menade jag ju att redan tillverkaren åtgärdar symptomen istället för att "göra om göra rätt" i och för sig
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
som svensk sjukvård.
besök 1. ta alvedon
besök 2. ta lite starkare
besök 3. ta stolpiller
been there, done that. sluta med ett magsår när de, trots 7 akutenbesök, trotsa på att jag hade njursten trots att INGET prov tydde på det. bara morfin som hjälpte. när de inte hitta nåt på röntgen hade stenen precis ploppat ut... tre timmar senare började det igen... en privat klinik, losec så kunde jag käka 30min senare för första gången på 4 dar. svensk sjukvård idag är ett skämt tyvärr. utan privat sjukförsäkring är det smärtstillande som gäller. vi har vår genom jobbet... snacka om OT
besök 1. ta alvedon
besök 3. ta stolpiller
been there, done that. sluta med ett magsår när de, trots 7 akutenbesök, trotsa på att jag hade njursten trots att INGET prov tydde på det. bara morfin som hjälpte. när de inte hitta nåt på röntgen hade stenen precis ploppat ut... tre timmar senare började det igen... en privat klinik, losec så kunde jag käka 30min senare för första gången på 4 dar. svensk sjukvård idag är ett skämt tyvärr. utan privat sjukförsäkring är det smärtstillande som gäller. vi har vår genom jobbet... snacka om OT
var medlem för längesen.
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
det var bättre förr.
"Där står Jan Stenbeck med sin nya röda oxpiska..."
- Mean Machine
R.O.B. wrote:som svensk sjukvård.
besök 1. ta alvedon
besök 3. ta stolpiller
Men har du rost under baksätet på din 406:a?
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån.
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)