Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Team_Hink_Racing wrote:Vi vet det, därför jag valde att använda mig utav ett klumpigt ordval. Förlåt Fnatte
Ok, jag tolkade ditt inlägg fel, men jag ville skriva lite för alla som tror att biltillverkarna gör skit bara för att man kan plocka ur så mycket mer om man ändrar på mappen.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Team_Hink_Racing wrote:Avggrenrör har du väll redan handlat Peder?
Iofs så var min motor relativt standard med "bara" kammar och knappt vigjorda kanaler och ändå får han fram 45hk. Kan ju vara mesig mappning från början på Rc,n och att Dansken är grym på att mappa?
Men 1 ( en) kam kostar ju inte skortan och med det priset på frialuftvägar så kanske du har råd med bägge, och ett medlemskap snåljåp.
Toppen på denna är sjukt bra portad, så en riktig kam lär göra massor.
"Mesig mappning" är skitsnack, om jag får uttrycka mig burdust. Peugeot som tillverkare kan slänga ut håriga maskiner om dom vill, men det blir många mer utgifter än det dom tjänar. Peugeot måste tänka på utsläpp, körvänlighet(inte vrålhetsig motor), bränsleekonomi, ljudnivå, hållbarhet och en del andra parametrar. Detta begränsar i hur mycket dom kan leverera i en standard-snurra. Avstår man från en massa av dom grejerna, vilket vi i PSC(ja, ok, jag är inte medlem) ändå gärna gör, så poppar det upp lite fler hästar.
RC:n ÄR en ganska hårig maskin. Det är inte så många som fattat det än bara. Tittar man på den toppen, hur kanaler ser ut osv.
88,5hk/liter är ganska bra. Ska vi ta en liten jämförelse? Bmw E36 M3 -93 3 liter 286hk=95hk. Och då ska man beakta skillnaderna mellan dessa två motorer. Separata spjäll förmodligen för att kammarna är lite vildare och man vill få en trevlig gång så att Agda 85 kan köra bilen med. All "hightech" kring insug med specialpackningar för att matchportningen skall bli perfekt. En halvidiot kan montera det insuget och trots detta så kan man inte känna skarven. OSV... Killarna och tjejerna på M gmbh har fått härja ganska friskt.
Sätt ihop en RC-motor med samma förutsättningar som ovan M3. JAG är ÖVERTYGAD om att det inte kommer att vara under 100hk/liter.
Eller...
Sätt ihop en lätt trimmad RC, förstärk blocket, dit med lagom stor turbo och skräm skiten ur allihop!
(//Lappen Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89