Hjulet tar i skärmkanten 205
Hjulet tar i skärmkanten 205
Ja nu helt plötligt har höger bakhjul börjat ta i skärmkanten när man sitter mer än en pers i bilen.
Tar i där det första fästet går ihop med bakkjolen.
Hur kommer detta sig? Hur löser jag det?
Kan minnas att det nog har kommit efter jag bytte bussningarna i bakvagnen. (dom fyrkantiga)
Har jag lyckats förstöra något när jag gjorde det?
Tittade lite på Wheeler dealers avsnitt där dom jobbar med en 205a som verkar ha liknande problem, det dom gjorde där var att dra ut torsionstavarna och ställa in hjulupphängningen på nytt.
Kommer detta att lösa mitt problem?
Mvh DeToX
Tar i där det första fästet går ihop med bakkjolen.
Hur kommer detta sig? Hur löser jag det?
Kan minnas att det nog har kommit efter jag bytte bussningarna i bakvagnen. (dom fyrkantiga)
Har jag lyckats förstöra något när jag gjorde det?
Tittade lite på Wheeler dealers avsnitt där dom jobbar med en 205a som verkar ha liknande problem, det dom gjorde där var att dra ut torsionstavarna och ställa in hjulupphängningen på nytt.
Kommer detta att lösa mitt problem?
Mvh DeToX
-
SolnaGreken
- Klubbmedlem

Hej
Jag hadde samma problem som du
Men jag såg att ngn kört på mig v- bak o att det sedan tog i.
jag drog tillbaka stötfångaren bara o det blev bra
jojje
Jag hadde samma problem som du
Men jag såg att ngn kört på mig v- bak o att det sedan tog i.
jag drog tillbaka stötfångaren bara o det blev bra
jojje
Last edited by SolnaGreken on Fri Feb 25, 2011 23:03, edited 1 time in total.
- S.Hedström
- Klubbmedlem

Berlingo/Partner ska vi inte tala om. Dock syns dom inte på forumet så mycket. Verkligen idioti att ha torsion på en "lastbil". Jag stod och valde mellan dom och Jumpy/Expert, tror jag valde rättS.Hedström wrote:Man kan nästan lägga till 206 där med. Snart iallafallSundin wrote:Alla bakaxlar på 205/309/306 är mer eller mindre slut.![]()
Stör mig dock på att jag äger en 405 med torsion, men det finns ju bolt-on lösning på det
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.