Hej ! Är det svår att byta spindelled på ovna nämnda bil ?
Någon som har erfarenhet ? Jag fick nedslag på besiktningen på just spindelled..
[406 1,8 -03] Spindelledsbyte ?
-
D_sundsvall
[406 1,8 -03] Spindelledsbyte ?
Peugeot 406 1.8 -03 kombi
Yamaha FZS 600 -01
Audi A6 2.6 quattro -95 *såld*
Yamaha FZS 600 -01
Såvitt jag förstått av tidigare trådar och mina egna erfarenheter den senaste veckan kan det vara allt fån otroligt enkelt till att vara jävligt jävligt jobbigt.
Det senare om den är väldigt fastrostad då...
Men själva principen är ju lätt: Ta bort den gamla och sätta dit den nya. =)
Peugeot 406 2.0 ST -03
Peugeot 605Srti -97
Peugeot 605Srti -97
-
D_sundsvall
persuader wrote:Såvitt jag förstått av tidigare trådar och mina egna erfarenheter den senaste veckan kan det vara allt fån otroligt enkelt till att vara jävligt jävligt jobbigt.
Ok, jag har kikat runt lite nu när jag smalnade av sökkriterierna i sökfunktionen en aning.
Men det är ett jobb man kan göra själv då ifall man har tillgång till lite verktyg.. Typ spett och slägga..
Peugeot 406 1.8 -03 kombi
Yamaha FZS 600 -01
Yamaha FZS 600 -01
Förhoppningsvis behöver du varken spett eller slägga. En bra rörtång är nog aldrig fel dock. Med lång hävarm.
I motsats till det så kan jag ju säga att jag själv än inte lyckats byta spindelleden på min 605. Jag har istället en demolerad spindelled som sitter fast, en bromsskiva som är sönderskuren med några symmetriska jack i navet och en kropp som värker.
Vet inte om det är exakt samma infästning på 406 men din är ju 6 år nyare så den har nog inte rostat fast lika mkt skulle jag tro.
I motsats till det så kan jag ju säga att jag själv än inte lyckats byta spindelleden på min 605. Jag har istället en demolerad spindelled som sitter fast, en bromsskiva som är sönderskuren med några symmetriska jack i navet och en kropp som värker.
Vet inte om det är exakt samma infästning på 406 men din är ju 6 år nyare så den har nog inte rostat fast lika mkt skulle jag tro.
Peugeot 406 2.0 ST -03
Peugeot 605Srti -97
Peugeot 605Srti -97