Byta stereo, Nemo
Byta stereo, Nemo
Oi!
Någon som har koll på om det är lätt att byta orginal stereon i Citroen Nemo -10? Den ser ju lite inbyggd ut och lite svårbytt, men måste finnas en del att köpa så man kan ta bort orginalstereon och sätta in en vanlig 1-din?
Någon som råkar ha koll?
Någon som har koll på om det är lätt att byta orginal stereon i Citroen Nemo -10? Den ser ju lite inbyggd ut och lite svårbytt, men måste finnas en del att köpa så man kan ta bort orginalstereon och sätta in en vanlig 1-din?
Någon som råkar ha koll?
- FR Autosport
- Guldmedlem

Det finns fronter att köpa till nemo/bipper för vanliga 1-facksenheter.
Även nödvändigt ISO-kablage och VAN/CAN kablage.
Demonteringen är jag lite ösäker på. Men som det ser ut på en bipper så är det väl två stycken hål ovanför volym/on off knappen samt navigeringsknappen? (tordes vara samma på nemo).
I de hålen bör du stoppa in något i lämplig storlek för att frigöra spärrarna som håller stereon och sedan dra den försiktigt mot dig.
Ser din ut såhär?

Även nödvändigt ISO-kablage och VAN/CAN kablage.
Demonteringen är jag lite ösäker på. Men som det ser ut på en bipper så är det väl två stycken hål ovanför volym/on off knappen samt navigeringsknappen? (tordes vara samma på nemo).
I de hålen bör du stoppa in något i lämplig storlek för att frigöra spärrarna som håller stereon och sedan dra den försiktigt mot dig.
Ser din ut såhär?

Motorsport and Performance for Peugeot & Citroen
www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
Oreca - Skynam - CSC - PAM Sport - AC Sport
- FR Autosport
- Guldmedlem

macrus wrote:Hej! Tack för ditt svar.
Antar att man får vända sig till Citroen för att köpa dessa delar?
Japp, stereon ser precis ut som på bilden.
Man får alltså med hela stereon då, locket eller vad man ska kalla det och sätta dit en annan del som man köpt för att få in en vanlig 1-din stereo?
Osäker på om Citroen har delar till det, men hör med dom. Man får köpa en eftermarknadsram och snäppa dit.. ser ut såhär:
Finns som der ser ut för dubbla din-fack.
och enkla:

www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
Ah, vet du om det är några som säljer såna i Sverige? Eller är det ebay som gäller?goopin wrote:macrus wrote:Hej! Tack för ditt svar.
Antar att man får vända sig till Citroen för att köpa dessa delar?
Japp, stereon ser precis ut som på bilden.
Man får alltså med hela stereon då, locket eller vad man ska kalla det och sätta dit en annan del som man köpt för att få in en vanlig 1-din stereo?
Osäker på om Citroen har delar till det, men hör med dom. Man får köpa en eftermarknadsram och snäppa dit.. ser ut såhär:
Finns som der ser ut för dubbla din-fack.
och enkla:
Eftermarknadsdelar föredrar jag då original från Citroën lär det vara ockerpris på om dom ens har det.
macrus wrote:Eftermarknadsdelar föredrar jag då original från Citroën lär det vara ockerpris på om dom ens har det.
Allt original är inte dyrt så det är värt att kolla upp ändå.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
- FR Autosport
- Guldmedlem

Hellmek har en poäng där, PSA slutar aldrig förvåna mig.
De saker man tror skall vara svindyra är faktiskt helt okej prisatta. Men sen kan de ta 1500 kr för en jävla oljetrycksgivare..
De saker man tror skall vara svindyra är faktiskt helt okej prisatta. Men sen kan de ta 1500 kr för en jävla oljetrycksgivare..

www.fr-autosport.se
[email protected]
+46 70 386 54 34
goopin wrote:Hellmek har en poäng där, PSA slutar aldrig förvåna mig.
15 spänn för en gångjärnssprint funkar också. Dumsnål som jag var sprang jag runt i varenda järnaffär och letade passande sprintar istället för att kolla på Citroën först.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Sådär, nu har jag fått arslet ur vagnen och kollat.
MDS hade en adapter inne som skulle passa tydligen, väntar på svar om passande ISO-kablage också. Är det någon som vet hur stora högtalarna det sitter i dörrarna i Nemon? Även om det är någon som har koll på om det är jobbigt att få bort dörrsidan för att byta?
Någon som har ett förslag på en ok stereo i ~1200-1400kr-klassen som har Bluetooth som man kan spela upp musik via? Har hittat några en Sony och nån Kenwood på Pixmania. Dock tveksam till om det går att spela upp musik via Bluetooth på båda. Bör gå på Sonyn då jag har en tidigare variant av den som sitter i vår Golf som man kan spela upp musik via bluetoothen.
MDS hade en adapter inne som skulle passa tydligen, väntar på svar om passande ISO-kablage också. Är det någon som vet hur stora högtalarna det sitter i dörrarna i Nemon? Även om det är någon som har koll på om det är jobbigt att få bort dörrsidan för att byta?
Någon som har ett förslag på en ok stereo i ~1200-1400kr-klassen som har Bluetooth som man kan spela upp musik via? Har hittat några en Sony och nån Kenwood på Pixmania. Dock tveksam till om det går att spela upp musik via Bluetooth på båda. Bör gå på Sonyn då jag har en tidigare variant av den som sitter i vår Golf som man kan spela upp musik via bluetoothen.