Farokh wrote:Min försäljare sa idag att peugeot inte tar emot nya beställningar på stop på Gt:n. Leverans tiden är ca 9-12 månader nu...
Undra hur många som har GTn redan.. snacka om bra värde det lär va i den
Edit-
Har inte vetat detta själv, men såg det nu
"Citroën DS4 samt Peugeot 508 får fem stjärnor i testerna" (högsta betyget fem stjärnor när Trafikverket och europeiska säkerhetsorganisationen Euro NCAP på tisdagen lade fram resultaten efter säkerhetstester med nya bilmodeller.)
När beställde du?
Har ej beställt 508an men skulle gärna vilja ha en.
Vet någon om jag måste köpa vinter fälg/däck av Peugeot?
Undrar om det finns vinter däck/fälg till andra bilar som passar?
Peugeot 508 1,6 e-hdi -Sedan Allure.
Pilote pack. 18" style 07
WIP Nav Kommunikationspaket & Headup display.
Parkeringsradar fram och uppmätning av P-ficka
Taklucka
Volvo S60 2,4 Såld/kör den tills Peugeot 508:an kommer
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Mitsubishi galant GTI Såld
Farokh wrote:Vet någon om jag måste köpa vinter fälg/däck av Peugeot? Undrar om det finns vinter däck/fälg till andra bilar som passar?
406_Jonathan wrote:Enligt serviceboxen så är fälgstorlekarna såhär: 7J16 CH5-46 7J17 CH5-46 7,5J18 CH5-49 8J18 CH5-42 8J19 CH5-42
Skulle förvåna mig om inte bultcirkeln är 5x108, isf är fälgarna väldigt lika de till 407.
Isåfall borde fälgar från ett gäng Volvos passa?
vad betyder siffrorna?
Taklucka
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Farokh wrote:Vet någon om jag måste köpa vinter fälg/däck av Peugeot? Undrar om det finns vinter däck/fälg till andra bilar som passar?
406_Jonathan wrote:Enligt serviceboxen så är fälgstorlekarna såhär: 7J16 CH5-46 7J17 CH5-46 7,5J18 CH5-49 8J18 CH5-42 8J19 CH5-42
Skulle förvåna mig om inte bultcirkeln är 5x108, isf är fälgarna väldigt lika de till 407.
Isåfall borde fälgar från ett gäng Volvos passa?
vad betyder siffrorna?
Först är väl storleken, t ex 7x17". 5 antar jag står för fembult och det sista numret är ET.
Tack!!!
Ringde peugeot angåenge vinter däck. deras pris ligger på 9700:- för plåtfälg och dubbfria vinter däck!
Är högst osäker om det är värt det.....
Taklucka
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Farokh wrote:Min försäljare sa idag att peugeot inte tar emot nya beställningar på stop på Gt:n. Leverans tiden är ca 9-12 månader nu...
Undra hur många som har GTn redan.. snacka om bra värde det lär va i den
Edit-
Har inte vetat detta själv, men såg det nu
"Citroën DS4 samt Peugeot 508 får fem stjärnor i testerna" (högsta betyget fem stjärnor när Trafikverket och europeiska säkerhetsorganisationen Euro NCAP på tisdagen lade fram resultaten efter säkerhetstester med nya bilmodeller.)
När beställde du?
Har ej beställt 508an men skulle gärna vilja ha en.
hm.. det är värt att fundera på iallafall dock är den inte billigare än andra miljö bilar i samma storlek. kikade på en ny s80 drive summum på blocket för 245000:- typ 4o ooo:- billigare än 508:n
Taklucka
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Taklucka
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Farokh: Du ska nog inte ropa hej än, min bil produceras första veckan i juni men säljaren tror inte att den kommer att vara levererad och klar förens i augusti/september pga att det är ett så stort tryck på dessa bilar just nu.
-Jonas- wrote:Farokh: Du ska nog inte ropa hej än, min bil produceras första veckan i juni men säljaren tror inte att den kommer att vara levererad och klar förens i augusti/september pga att det är ett så stort tryck på dessa bilar just nu.
Tyckte att det lät för bra!! faaan.... orkar inte vänta längre vi kanske borde åka ner till Frankrike och hjälpa dom bygga våra bilar
vilken stad?
jag beställde i Gbg. västra frölunda. Erik Asplund jävligt sjyst kille om ni tänkt köpa i Göteborgstrakten. Samtidigt som jag träffade min granne som jobbar på Peugeot Hisingen i förra veckan…. Kunde ha fått bättre pris om jag visste …. Shit happens!
Taklucka
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
På offerten jag har så har jag med dragkrok, avtagbar. Den kostar 11750 kr. Den utfällbara låg på cirkus 17k. Kanske "min" säljare som vill dryga ut semesterkassan.
Robert Briby - Peugeot Sport Club | CREW Sekreterare
Jag fick avtagbar dragkrok inkl kablage, montering och besiktning för 9.900:- på min SW GT, ej prutbart eftersom den monteras hos åf. (Fick 10% på grundpris och fabriksmonterad utrustning)
Men jag vet inte hur den ser ut för i tillbehörskatalogen visas ju bara infällbar och fast....
//Linus 205 16v
205 16v rockade fett
405 Mi16 funkade som vinterbil
BMW e46 färdigutvärderad
508 SW GT rullar sen 1 augusti 2011