var ute å körde helt vanligt på e18... sen börja motorn bluddra lite... efter en bit så blev det värre å värre... lät liksom som den fick för mycket soppa och jag visste att jag hade soppa i tanken. sen så stannade jag och och kolla runt för jag hade dagen före hade ja haft bort luftmätaren när jag satt i motorvärmare så ja kolla kontakter å slangar men allt var ok. sen starta ja å den gick en stund fast dåligt. sen fick ja stanna å slog av, sen gick den inte starta alls... då trodde jag att soppamätaren visade fel så ja hade i en dunk men då visa den halv tank... då hade bilen stått 15min så den startade men gick bluddrigt... sen gick den sämmre igen så då ringde ja runt lite å trodde ja att tändmodulen höll på att ge upp. sen boxera vi till en mack å kolla stiften men dom var ganska ok.sen idag så ja bytte ja tändspolen och tändmodulen men det blev inge bättre.. sen kolla ja stiften igen å så visade det sig att 4ans stift var svart och dom andra ok.
sen har jag ringt igen och hört att ventilpackningen kan ha gått... nån som har andra tipps så blir jag väldigt glad... om du fatta min story.. hehe.
detta har ja kollat:
testa byta stift men det hjälpte inte...
testa komp idag å kolla lambdan bra komp å inge synligt fel på lambdan
rengjorde spridare å testa dom... var ok...
....starta bilen.... å den gick! i 3sekunder.... sen börja den blöddra som f*n å dog... åter igen så blev 4ans stift svart!!!
testat med stargas å den startar men går ändast på gasen...
ska testa soppa tryck idag...
har kolla kontakter till lunfmätaren...
MOTOR PROBLEM!!!!! HJÄLP TACK!
Låter illa, men kolla tändkabeln, för blir stiftet svart så betyder det att den inte förbränner soppan....kolla så du har gnista, sen kan det oxå ligga ett jordfel bakom, hade det på min hoj, den gick ett tag och sen började den bluddra.....så den tappar spänning, men detta låter helt klart som tändkabeln!!!!
Du kan ju testa med att byta kabel med typ 3:ans cyl och kolla om då 3:an blir svart...om den når...!!
Du kan ju testa med att byta kabel med typ 3:ans cyl och kolla om då 3:an blir svart...om den når...!!
f*n vad skummt......kolla soppan......men att stiftet blir sotigt beror ju på blandningen, för lite luft/mycket soppa, men värför bara på en cylinder......det borde ju bli på alla.....eller inte ju, du har ju sprutmotor.
Ja, men jag tror på spännningen till det stiftet...kolla så det inte är "jordfel" ngnstans, för då får inte stiftet rätt spänning och gnistan "slocknar" när den skall tända!
Men hoppas det löser sig, för det där är ett "skitfel", bara jobbigt!!
Ja, men jag tror på spännningen till det stiftet...kolla så det inte är "jordfel" ngnstans, för då får inte stiftet rätt spänning och gnistan "slocknar" när den skall tända!
Men hoppas det löser sig, för det där är ett "skitfel", bara jobbigt!!