Kylarfläktar Xu10.
Kylarfläktar Xu10.
Hej.
T16 min skulle besiktas i lördags, men utanför hallen bestämde den sig för att pissa ur kylarvätskan..
Det var syrrans kille som skulle besikta så jag hann inte kolla förrän igårkväll vad som är fel.
Det är bara den ena fläkten som går och den startar inte förrän strax över 100 grader... kombinera det med lite luft i systemet kanske så blir det en fin vulkan..
Någon som vet var jag ska börja kika? Har sökt och läst här på forumet men inte hittat exakt samma fel..
Mvh
T16 min skulle besiktas i lördags, men utanför hallen bestämde den sig för att pissa ur kylarvätskan..
Det var syrrans kille som skulle besikta så jag hann inte kolla förrän igårkväll vad som är fel.
Det är bara den ena fläkten som går och den startar inte förrän strax över 100 grader... kombinera det med lite luft i systemet kanske så blir det en fin vulkan..
Någon som vet var jag ska börja kika? Har sökt och läst här på forumet men inte hittat exakt samma fel..
Mvh
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Falun
T16-94
Mi16-92
Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
kolla att fläkten inte skurit först, det hade min.
Peugeot Sport Club | CREW
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:kolla att fläkten inte skurit först, det hade min.
Säkringen brukar lösa ut då.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
HellMek wrote:Jaaacob wrote:kolla att fläkten inte skurit först, det hade min.
Yes, en i motorutrymmet sen finns de väl en i kupén bara motorutrymmet som går ?
Det gjorde det på zx:en jag meka på.
Peugeot Sport Club | CREW
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Och många fler...
Jaaacob wrote:HellMek wrote:Jaaacob wrote:kolla att fläkten inte skurit först, det hade min.
Yes, en i motorutrymmet sen finns de väl en i kupén bara motorutrymmet som går ?
Det gjorde det på zx:en jag meka på.
Brukar vara den i motorrummet som löser ut. Det är ju den som är till matningen, den i kupén tror jag bara är att styra reläerna med.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Är det höger fläkt som går?
Om det är det kan det vara den vänsta fläktens relä som inte drar eller trasig säkring.
Högra fläkten går då själv på högfarten helt logiskt enligt schemat via sin egna säkring.
http://www.peugeotlogic.com/workshop/ws ... fanop1.htm
Om det är det kan det vara den vänsta fläktens relä som inte drar eller trasig säkring.
Högra fläkten går då själv på högfarten helt logiskt enligt schemat via sin egna säkring.
http://www.peugeotlogic.com/workshop/ws ... fanop1.htm
Jag tror de bara är den högra..
Ska jag vara ärlig så tänkte jag inte ens på säkringen, för enkelt fel för att de säga pling i huvudet
Bytte nog den säkringen innan jag körde strippen förra sommarn om jag minns rätt, hade f*n samma bekymmer då..
Hmm.. får kika imorn, tack iaf.
Ska jag vara ärlig så tänkte jag inte ens på säkringen, för enkelt fel för att de säga pling i huvudet
Bytte nog den säkringen innan jag körde strippen förra sommarn om jag minns rätt, hade f*n samma bekymmer då..
Hmm.. får kika imorn, tack iaf.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
Tyckte dom hade underlig form jag, men vet inte.
Har inte hunnit testa då generatorremmen inte verkar gilla kokande vatten så den har förlängt sig lite..... hmm undrar om det funkar på remmen i byxan med
Har inte hunnit testa då generatorremmen inte verkar gilla kokande vatten så den har förlängt sig lite..... hmm undrar om det funkar på remmen i byxan med
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
lumpan wrote:Tyckte dom hade underlig form jag, men vet inte.
börjat lägga ut lite?
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
lumpan wrote:Tyckte dom hade underlig form jag, men vet inte.
Det är just formen som är egen. Funktionen är standard. Och prisbilden blir hutlös säkerligen.
Okay, har testat med rengjorda relän, ingen skillnad.
Kan man typ elda på den bruna tempgivaren istället för att köra bilen till kokpunkt varje gång man vill testa?
Kan man bygla någon kontakt för att köra båda fläktarna på fullt så man kan besikta iaf, eller måste man köra en direktström till dom och fula med knapp?
Är det inte reläna så är det väl den där jävla bitronboxen gissar jag, och den är väl rätt T16 specifik om jag minns rätt?
Kan man typ elda på den bruna tempgivaren istället för att köra bilen till kokpunkt varje gång man vill testa?
Kan man bygla någon kontakt för att köra båda fläktarna på fullt så man kan besikta iaf, eller måste man köra en direktström till dom och fula med knapp?
Är det inte reläna så är det väl den där jävla bitronboxen gissar jag, och den är väl rätt T16 specifik om jag minns rätt?
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
gjorde kompprov idag och det såg inte bra ut, tråkigt men sant.
Blir nog till att bygga med nå slimfläktar och rationalisera bort alla olika styrningar från orginalet då jag inte har ac kvar osv. för att förenkla det hela.
Och kanske få plats med en Ic i fronten så kan man spara många meter slang med.
Blir nog till att bygga med nå slimfläktar och rationalisera bort alla olika styrningar från orginalet då jag inte har ac kvar osv. för att förenkla det hela.
Och kanske få plats med en Ic i fronten så kan man spara många meter slang med.
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
SNILLET wrote:Loffas wrote:e de inte samma som sitter för alla med ac? sensorn i termostathuset?
Skulle tro det faktiskt.
bitronboxen sitter under lyset på förarsidan, tempsensorn till fläktarna sitter i temostathuset ja.
eller fatta jag fel att du menar att sensorn i termostathuset är trasig?
Erik Lundberg
Falun
T16-94
Mi16-92
Falun
T16-94
Mi16-92
lumpan wrote:SNILLET wrote:Loffas wrote:e de inte samma som sitter för alla med ac? sensorn i termostathuset?
Skulle tro det faktiskt.
bitronboxen sitter under lyset på förarsidan, tempsensorn till fläktarna sitter i temostathuset ja.
eller fatta jag fel att du menar att sensorn i termostathuset är trasig?
Nä men har du en sensor till är det ju ganska enkelt att testa, bara koka lite vatten å ha långa trådar.
Vet man värdena på givaren vid olika temp kan man ju köpa en potentiometer och prova sig fram om det händer rätt saker också.
Hans Hellström
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot.