Någon här som möjligtsvis känner till detta problem. Fläkten verkar ha låst fast sig i typ läge 2. Det går att ändra på displayen mellan lägena 1-4 men fläkten ändrar inte hastigheten. Verkar även som att detta påverkar AC-funktionen då AC bara jobbar när fläkten står på läge 4.
Bilen är en 406:a -03 med ACC
Kupefläktproblem 406:a
Re: Kupefläktproblem 406:a
Motståndet till kupefläkten är säkert trasigt.Anders Netum wrote:Någon här som möjligtsvis känner till detta problem. Fläkten verkar ha låst fast sig i typ läge 2. Det går att ändra på displayen mellan lägena 1-4 men fläkten ändrar inte hastigheten. Verkar även som att detta påverkar AC-funktionen då AC bara jobbar när fläkten står på läge 4.
406 turbo
106 XT
106 XT
-
Anders Netum
Var sitter det då tro? Misstänker att det sitter nånstans svåråtkomligt bakom instrumentbrädan?ala wrote:Motståndet till kupefläkten är säkert trasigt.Anders Netum wrote:Någon här som möjligtsvis känner till detta problem. Fläkten verkar ha låst fast sig i typ läge 2. Det går att ändra på displayen mellan lägena 1-4 men fläkten ändrar inte hastigheten. Verkar även som att detta påverkar AC-funktionen då AC bara jobbar när fläkten står på läge 4.
-
Anders Netum
Nu har jag hittat fläkten åtminstone, vet du var motståndet sitter samt om det finns att köpa separat eller måste hela fläktpaketet bytas??ala wrote:Motståndet till kupefläkten är säkert trasigt.Anders Netum wrote:Någon här som möjligtsvis känner till detta problem. Fläkten verkar ha låst fast sig i typ läge 2. Det går att ändra på displayen mellan lägena 1-4 men fläkten ändrar inte hastigheten. Verkar även som att detta påverkar AC-funktionen då AC bara jobbar när fläkten står på läge 4.
Tack för snabba svar här på forumet!!
Samma fel hade jag, fläkten gick inte att ändra läge, gick på max för mig.
Motståndet sitter monterat på fläktmotor hållaren som lossnar när du tar ned fläkt trumman. En liten pryl i sidan med kylflänsar på. Inte så svår att montera bort faktiskt. Ta med din till skroten och jämför. Jag märkte att det finnes många olika hus / motstånd till samma modell. Det slutade med att jag fipplade dit en hel fläkt som inte riktigt var samma som min men det gick. Tror jag gav 150kr för rubbet.
Motståndet sitter monterat på fläktmotor hållaren som lossnar när du tar ned fläkt trumman. En liten pryl i sidan med kylflänsar på. Inte så svår att montera bort faktiskt. Ta med din till skroten och jämför. Jag märkte att det finnes många olika hus / motstånd till samma modell. Det slutade med att jag fipplade dit en hel fläkt som inte riktigt var samma som min men det gick. Tror jag gav 150kr för rubbet.
-
Anders Netum
Beställde ett nytt på Peugeot för 1475 kr, dock sitter detta bredvid fläkten. Som du säger olika mellan modellerna.wldr wrote:Samma fel hade jag, fläkten gick inte att ändra läge, gick på max för mig.