Hej!
Har sedan jag köpte bilen haft "problemet" (den går skitbra förutom lite oljeläckage och hål i avgassystemet) att felkodslampan börjar lysa efter ca 10 minuter körning. Verkar alltså som att felet har något med en varm motor att göra. Inga mätare visar nåt onormalt i temp.
Har försökt blinka fram felkoder men fattar inte riktigt om jag gjort rätt.
Provade idag och fick då först 3 blink och andra omgången 10 blink.
Vore skönt att få detta utrett inför alla semestermil
Du har gjort rätt, men du måste räknat fel för att tio kan inte blinka i rad. Möjligtvis kan det ha varit 9 och då hade felkoden varit 39. Fortsätt som du gjort så får du snart rätt på det
Peugeot Sport Club | Gabbagabbaheymoderator! SKÅNE ÄGER! just nu... 205 Gti Monte Carlo-91-Turbo8
205mi16 Monte Carlo-91
308SW 1,6 Turbo-09-Grå haj
Hej, skapade ett konto här då jag just skaffat en 205 Gti -90. Behöver kolla dessa felkoder, hur kommer det sig att denna länk inte fungerar? Trodde det berodde på att jag var tvungen att vara inloggad, men funkar ändå inte... Forumet mekartips går inte heller att hitta...?
Vrid tändningsnyckeln till läget mellan tändning och start och håll den där i 3 sekunder, släpp tillbaka till tändning. Kontrollampan kommer att blinka långsamt 1 gång, vara släckt 1,5 sek och blinka snabbt 2 gånger, det betyder kod 12 (start på test). Håll nyckeln 3 sekunder igen för att få felkoden, upprepa tills du får kod 11 (slut på test). För att nollställa håller du nyckeln 10 sek efter kod 11.
11 Slut på test
12 Början på test
13 Givare för lufttemp
14 Temp.givare för motortemp.
21 Spjällkontakt (tomgång)
33 Lufmängdmätare
34 Magnetkontakt för urluftning av kolfilterbehållare (eller motstånd för kolfilterhållare)
35 Spjällkontakt (fullgas)
42 Spridare
15 Relä för bränslepump
31 Lambda system
32 Lambda system
51 Lambda sensor
52 Lambda system kontroll
53 Batterispäning
22 Tomgångs styrventil
54 ECU och anti-knackmodul