pät wrote:Måste säga att attityden på vissa här är ganska.. onödig.
OnT: Varför lyser min lampa på instrumentpanelen för låg glykolnivå(morgontrött, visst heter det så?) i branta uppförsbackar och hård kurvtagning? Den gjorde det även fast jag fyllt på.. Nåt att oroa sig över? Oljetrycket håller sig ju iaf, kanske är det enda viktiga?
Hur mycket har du i expansionskärlet när bilen är kall? Är det nära minimum nivå så kanske det försvinner så pass mycket när bilen är varm, så det larmar.
pät wrote:Måste säga att attityden på vissa här är ganska.. onödig.
OnT: Varför lyser min lampa på instrumentpanelen för låg glykolnivå(morgontrött, visst heter det så?) i branta uppförsbackar och hård kurvtagning? Den gjorde det även fast jag fyllt på.. Nåt att oroa sig över? Oljetrycket håller sig ju iaf, kanske är det enda viktiga?
Ja vissa är lite gnälliga ibland men ingen fara, Jag kan med vara det
Prova fyll på mer vätska eller kolla om det är oxid/glapp vid givaren så sladdarna rör sig när du svänger och glappar då kanske.
Projekt just nu:
406 -98 Dieselcombi Såld.
406 -01 Combi Ny pendlarbil o dragbil.
205 GTI -85 Köpt 19/1-08
205 GTI -90 Sommarleksak köpt 16/4-07 Numera Dimmabreddad!
945 -92 Såld.
Och så diverse andra olika puggar.
Perchen wrote:Japp är min, fick väja för en gubbe som tyckte att hans merca var större än den var, fick välja mellan att fronta med honom eller väja ner i diket
Du var inte lite kylig och tänkte "om jag bara drar i handbromsen här och svänger lite åt vänster kommer jag slå i bakänden av min bil i fronten av hans, så han kanske inser att han inte ska ligga mitt i vägen nästa gång"?
Skiter i vilken telefon du skriver ifrån. 205 GTI 1.9 -88 (Åtta nyanser av rött)
309 GTI16 -93 (Åtta hål i lacken)
306 Rallye -99 (Inga fel påträffade... Än.)
Perchen wrote:Japp är min, fick väja för en gubbe som tyckte att hans merca var större än den var, fick välja mellan att fronta med honom eller väja ner i diket
Du var inte lite kylig och tänkte "om jag bara drar i handbromsen här och svänger lite åt vänster kommer jag slå i bakänden av min bil i fronten av hans, så han kanske inser att han inte ska ligga mitt i vägen nästa gång"?
haha ja det skulle man gjort, nä blev ju en ren reflex att bara svänga undan
SNILLET wrote:
Han tröttnar nog på Ådi han med så småningom.
Det gjorde iaf jag, hur goa bilar det än är så är kvaitén inte vad man tror de första åre(t)n man äger
Jag har inte tröttnat än men från 17 till 30k mil så har jag bytt en hel del, styrväxel bland annat.
Bilar går sönder, oavsett märke i grillen. Sedan kan man ha olika mycket tur eller otur.
(//Lappen Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Sitter i en krånglig sits då min bil som jag lånat ut till brorsan börjat bete sig lite märkligt, det är min gröna 205gti 91a.
Den har "slöat till sig" och orkar sig inte över 120 km/h , vid felkodsläsning så ger den inte kod utan motorlampan lyser konstant efter att ha blinkat "12" (Diagnostikstart)
Har tipsat om att koppla ur LMM och lambdasond för att se om det blir någon skillnad, och det ska göras under dagen tydligen, (borde ju enligt mig vara ett vettigt sätt att testa deras funktion, för rimligtvis borde ju bilen gå ännu sämre utan LMM eller lambda om dessa fortfarande fungerar)
Tydligen ska ett visst ljud som låter som "ett löst metallock eller något" också ha hörts under en kort period.
Allt i tändningsväg verkar fungera som det ska, och den har inte gått på 3 burkar eller dylikt utan är bara ovanligt slö.
Det här är ju väldigt komplicerat för mig eftersom jag befinner mig på andra sidan jorden, men om någon har lite mer tips om vad jag skulle kunna försöka instruera över telefon så vore jag väldigt tacksam!
kan man köpa en blugay spelare från tex dyskland utan komplikationer, tänker på regioner osv, vill ju inte åka och hyra alla filmerna i dyskland varje gång lixsom.
Team_Hink_Racing wrote:kan man köpa en blugay spelare från tex dyskland utan komplikationer, tänker på regioner osv, vill ju inte åka och hyra alla filmerna i dyskland varje gång lixsom.
Team_Hink_Racing wrote:kan man köpa en blugay spelare från tex dyskland utan komplikationer, tänker på regioner osv, vill ju inte åka och hyra alla filmerna i dyskland varje gång lixsom.