508 info
Micke: Har du erfarenhet av att ladda ner/använda fartkameravarning med den inbyggda navin? (Jag startade en tråd ang detta förra veckan men ingen har svarat, så det verkar inte finnas erfarenhet i klubben)
Vad ingår i priset, är det 1 nedladdning eller t ex "1-års prenumeration"?
Mvh Linus
Mvh Linus
//Linus 205 16v
205 16v rockade fett
405 Mi16 funkade som vinterbil
BMW e46 färdigutvärderad
508 SW GT rullar sen 1 augusti 2011
205 16v rockade fett
405 Mi16 funkade som vinterbil
BMW e46 färdigutvärderad
508 SW GT rullar sen 1 augusti 2011
Re: Minnesfunktionen i förarstolen
MickeSch wrote:Nästa tips jag har till er, är att hela instruktionsboken, på svenska, till 508:an (och alla andra Peugeot-modeller) finns här: http://public.servicebox.peugeot.com/dd ... _sv_se.htm
På återhörande!
/Micke
Grymt tips! Stort tack...
Längtar till mitten av augusti...
Sambons Saab får rulla på semestern i år
Peugeot 508 SW 1,6 e-Hdi MCP
Allure
Pack Pilote
Guaranja Brown
Peugeot 307 SW -04 Såld
Audi A3 1,6 -98 Såld
Peugeot 309 XS -?? Skrotad
Allure
Pack Pilote
Guaranja Brown
Peugeot 307 SW -04 Såld
Audi A3 1,6 -98 Såld
Peugeot 309 XS -?? Skrotad
PGott wrote:Mype wrote:Ingen som fått leverans ännu? Min säljare är på semester och ersättaren sa att transport är beställd men visste inte om det var från hamnen eller fabrik, dvs om bilen är i sverige.
Hämtar ut min SW GT imorgon![]()
Beställd 3:e mars
Byggd ca 31:a maj
Hos åf för ca en vecka sedan (tyvärr kö till leveransservice)
Tycker det tog bra lång tid från den var byggd till den var framma hos åf, den dröjde bra länge i Malmö![]()
Inte utan att man är lite sugen nu...
Det lutade stakt åt augusti ett tag och nu lär leveranstiden för GT vara ca 12 mån för nya beställningar så jag hade ändå lite tur i den japanska oturen.
Någon som har hunnit kika på ett diskret men bra extraljusalternativ?
Lyckans ost! Ser fram emot en första testrapport.
Edit: fick samtal från åf och min bil är leveransklar med, hämtar den på fredag
Peugeot 508 1,6 e-hdi SW Allure
Pilote pack. 18" style 07
Linus wrote:Micke: Har du erfarenhet av att ladda ner/använda fartkameravarning med den inbyggda navin? (Jag startade en tråd ang detta förra veckan men ingen har svarat, så det verkar inte finnas erfarenhet i klubben)
Mvh Linus
Tjena, igen!
Nej, jag har inte testat. Måste vänta med att ladda ner fartkamerauppdateringarna till dess att jag får min bil - man måste nämligen uppge bilens VIN, för att kunna ladda ner filen.
Vad jag förstått (efter att ha läst google-översatta inlägg på www.forum-peugeot.com!) så får man ladda ner under 6 månader. Om det är uppdaterade filer, eller endast den fil man köpt, som man får ladda ner under de 6 månaderna, har jag inte förstått. Sorry!
För €5 är det ändå värt ett test, känner jag.
Nu fattas bara bilen...
Du får gärna rapportera dina första intryck av din GT. Vad du har för tillval, intryck av funktioner, etc. Lite nyfiken på nappa-klädseln och hur massagefunktionen funkar. Ljudet i JBL-stereon vore också kul att få synpunkter på. Har hört lite olika omdömen där, och i min nuvarande 9-3:a sitter ett Bose-system, som låter helt ok, så jag har ju förhoppningar på att även JBL-systemet låter bra.
Mvh
/Micke
Har en pärlvit 508SW GT, utrustad med 19"-hjul, nappaläder med massage, el-baklucka, 4-zons klimatanläggning, parkeringssensorer fram, JBL-stereo och larm.
då var första turen avklarad och är i stort nöjd.
Jag har dock upptäckt att jag inte har elstolar med minne på förarstolen vilket det står i min offert skall vara inkluderat i pack pilote, det är endast elstolar utan minne monterade.
Om jag inte mins fel så stog det i broschyren från Peugeot att det var i pilote pack elstolar med minne, det är numera ändrat och det ingår alltså inte elstolar med minne, då faller ju pack pilote för 12900:- bort och det är isf bättre och beställa endast Bi-xenonstrålkastare paketet som kostar 9900:- och spara 3000:-.
Vad tycker ni, bör jag/kan jag kräva kompensation då det i offerten står med minne och när jag beställde stog det så i broschyren med (om jag minns rätt)?
Jag har dock upptäckt att jag inte har elstolar med minne på förarstolen vilket det står i min offert skall vara inkluderat i pack pilote, det är endast elstolar utan minne monterade.
Om jag inte mins fel så stog det i broschyren från Peugeot att det var i pilote pack elstolar med minne, det är numera ändrat och det ingår alltså inte elstolar med minne, då faller ju pack pilote för 12900:- bort och det är isf bättre och beställa endast Bi-xenonstrålkastare paketet som kostar 9900:- och spara 3000:-.
Vad tycker ni, bör jag/kan jag kräva kompensation då det i offerten står med minne och när jag beställde stog det så i broschyren med (om jag minns rätt)?
Mype wrote:då var första turen avklarad och är i stort nöjd.
Det var då en jävla pengasumma bara för en knapp som ställer in något man kan göra själv
Men jaa, står det i pappren ska det väl finnas i bilen också. Likväl är det ju deras fel, så du borde ju få det ditlagt utan bekymmer.
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Men förlägningen av sittdynan ingår också i priset och lär vara värd pengarna tror dock aldrig att det stått att elstolarna har minne hade det inte i den 1.6 alure jag provkörde på premiären åtminstone
306 CAB När de e varmt ute
508 2,0 diesel allure
307 2,0 XS
205 MI16-89 reg med XU9j4z
"Kartis" i en 306GTI-00 grupp A
508 2,0 diesel allure
307 2,0 XS
205 MI16-89 reg med XU9j4z
"Kartis" i en 306GTI-00 grupp A
rcdriver wrote:Men förlägningen av sittdynan ingår också i priset och lär vara värd pengarna tror dock aldrig att det stått att elstolarna har minne hade det inte i den 1.6 alure jag provkörde på premiären åtminstone
men i allure ingår elstolar i standard, vad är det då som är extra i pilote pack som är värt 3000:-?
[/quote]
Det var då en jävla pengasumma bara för en knapp som ställer in något man kan göra själv
Sånt skulle inte jag ens drömma om att beställa om jag köpte en ny bil.[/quote]
tja varför då köpa tvättmaskin, tvätta kan man ju också göra själv...
Finns massor av " onödiga" saker i livet men just detta med
minne i stolen tycker jag är bra om man är flera i familjen som kör bilen.
Det var det som sålde pilote pack till mig.
tja varför då köpa tvättmaskin, tvätta kan man ju också göra själv...
Finns massor av " onödiga" saker i livet men just detta med
minne i stolen tycker jag är bra om man är flera i familjen som kör bilen.
Det var det som sålde pilote pack till mig.
Är man olika långa, som jag och frun exempelvis, och kör bilarna växelvis så blir det ett väldigt ställande. Om inställningen satt i nyckeln eller på en knapp så är det en grym komforthöjare som förenklar vardagen.
Är man ensam förare på en bil så är funktionen något överflödig kanske.
Är man ensam förare på en bil så är funktionen något överflödig kanske.
(//Lappen
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Peugeot Sport Club | CREW Sponsoransvarig
206 GTI -00 - Le bébé bleu
V70 2,4D -07<>Spyker 2,3T -05<>A4 TDI Q -00<>242 T -75<>245DL -75<>Porcar -89
Hej, igen!
Har idag pratat med min ÅF, och tydligen håller fabriken öppet ett par veckor in i augusti, innan fransmännen går på semester, och givetvis har min 508SW GT blivit fördröjd ytterligare, så nu är det just andra veckan i augusti den ska byggas. Känns tryggt att min bil ligger mellan bilbyggaren och dennes semester... Hoppas att det inte påverkar kvaliteten.
Fördröjningen beror enligt min ÅF, på att jag har valt alla tillval...
Nåja, en positiv sak, är ju att mängden insekter är betydligt färre i september, så den pärlvita fronten kommer att se mindre prickig ut, då.
To be continued!
/Micke
Har idag pratat med min ÅF, och tydligen håller fabriken öppet ett par veckor in i augusti, innan fransmännen går på semester, och givetvis har min 508SW GT blivit fördröjd ytterligare, så nu är det just andra veckan i augusti den ska byggas. Känns tryggt att min bil ligger mellan bilbyggaren och dennes semester... Hoppas att det inte påverkar kvaliteten.
Fördröjningen beror enligt min ÅF, på att jag har valt alla tillval...
Nåja, en positiv sak, är ju att mängden insekter är betydligt färre i september, så den pärlvita fronten kommer att se mindre prickig ut, då.
To be continued!
/Micke
Har en pärlvit 508SW GT, utrustad med 19"-hjul, nappaläder med massage, el-baklucka, 4-zons klimatanläggning, parkeringssensorer fram, JBL-stereo och larm.
Ni som väntat på att era bilar ska lämna malmö hur länge har ni fått vänta? Jag pratade med en säljare för två och en halv vecka sedan då var bilen på väg till malmö, ringde igen denna vecka då var bilen i malmö men han kunde inte svara på när den kommit dit bara att dom har tio dagar på sig. Var han bara slö eller har dom inte mer information än så att ge?
- Pompe
- Administratör

Kul nyhet!
Polisen kör 508! icke civilt alltså
Finns åtminstonde en sådan i min ort enligt min lille bror, han jagar den för att få ett foto!
Finns åtminstonde en sådan i min ort enligt min lille bror, han jagar den för att få ett foto!
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
- Peugeot 208 GTi -12 -SÅLD
- Peugeot 206 GTi -00 - SÅLD
- DAEWOO MATIZ S = Skolådan! - SÅLD
- Peugeot 405MI16X (4x4) - SÅLD
- 205 GTi -92 Fransk import - SÅLD
Medlems Nr. 1725
Medlems Nr. 1725
Pompe wrote:Kul nyhet!
Jagar polisbil
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Toyota Corolla KE70 -83
- Pompe
- Administratör

Rx37 wrote:Pompe wrote:Kul nyhet!
Jagar polisbil
Haha ah.. han fick en bild på den men det var en merca.. bror såg det han ville trodde han ...
Fast dom har rensat bilen på emblem för att göra så det INTE syns att det är en merca
Dom verkar börja med lyxåk nu
Pontus Österlindh Peugeot Sport Club |
Medlems Nr. 1725
Medlems Nr. 1725
-Jonas- wrote:Ni som väntat på att era bilar ska lämna malmö hur länge har ni fått vänta? Jag pratade med en säljare för två och en halv vecka sedan då var bilen på väg till malmö, ringde igen denna vecka då var bilen i malmö men han kunde inte svara på när den kommit dit bara att dom har tio dagar på sig. Var han bara slö eller har dom inte mer information än så att ge?
Min verkar också ha fastnat i Malmö
De kanske väntar på att fylla transportlastbilen till göteborg???? hehe
Vilka är från göteborg här?
Peugeot 508 1,6 e-hdi -Sedan Allure.
WIP Nav Kommunikationspaket & Headup display.
Parkeringsradar fram och uppmätning av P-ficka
Taklucka
Volvo S60 2,4 Såld/kör den tills Peugeot 508:an kommer
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Mitsubishi galant GTI Såld
WIP Nav Kommunikationspaket & Headup display.
Parkeringsradar fram och uppmätning av P-ficka
Taklucka
Volvo S60 2,4 Såld/kör den tills Peugeot 508:an kommer
Nissan primera 2,0 Såld
Renault Laguna 2.0 Såld
Vw Bora 1,6 Såld
Mitsubishi galant GTI Såld
-Jonas- wrote:Fick besked idag att den kommer att vara i min ägo om ca 3 veckor! Och då var den på väg till Malmö för 2 och en halv vecka sedan så logistiken verkar tungrodd.
Attans! Då låter det som om jag inte får min bil förrän i slutet av september!
/Micke