7" breda med ET23?
7" breda med ET23?
Går detta?
7" brett med ET15 går bra vet jag, med liiiite skrap på däcken bak när det är fullastat... Men hur pass tajt är det inåt/vid bromsoken egentligen?
7" brett med ET15 går bra vet jag, med liiiite skrap på däcken bak när det är fullastat... Men hur pass tajt är det inåt/vid bromsoken egentligen?
- S.Hedström
- Klubbmedlem

Utsidan av däcken syns det att det nötts bort gummi, dvs antagligen den "invikta" skärmkanten som skavt emot när bilen varit fullastad eller nåt. Så mindre än 15 ET är i princip omöjligt vet jag iaf. Fast då kör jag ju 195/55 vilket är originalprofilen Men på 6" breda fälgar. Så går jag ner till 50-profil så bör det ju gå utan skrap åtminstone.
Spelar inte så stor roll längre dock, jag har ju hittat mina fälgar redan, som hade 15 ET.
Spelar inte så stor roll längre dock, jag har ju hittat mina fälgar redan, som hade 15 ET.
Om du har samma ET på de du har nu och de du ska köpa så kommer däcket hamna på samma ställe, skillnaden är bara att fälgen kommer bredda 1/2" in och 1/2" ut. (om du kör med samma bredd nu som sen)
Peugeot 306 GTi -97 Bruksbil, på riktigt
Peugeot 306 GTi -97 Busbil
Peugeot 306 GTi -00 Inga planer?!
Är stolt ägare till den lägsta bilen i klubben
Jo det är jag medveten om, jag menade bara att det kommer bli lägre profil vilket antagligen resulterar i att jag slipper skrapet.hedis wrote:Om du har samma ET på de du har nu och de du ska köpa så kommer däcket hamna på samma ställe, skillnaden är bara att fälgen kommer bredda 1/2" in och 1/2" ut. (om du kör med samma bredd nu som sen)
Vilket resulterar i att du kan sänka mer! Jag kan inte ens ha en passagerare i bilen utan att det ser ut som på bilden till vänsterpät wrote:Jo det är jag medveten om, jag menade bara att det kommer bli lägre profil vilket antagligen resulterar i att jag slipper skrapet.hedis wrote:Om du har samma ET på de du har nu och de du ska köpa så kommer däcket hamna på samma ställe, skillnaden är bara att fälgen kommer bredda 1/2" in och 1/2" ut. (om du kör med samma bredd nu som sen)
Ja om man ändå hade vägar som gjorde det möjligt att köra extremt lågt så. Det är fullständigt omöjligt här i västernorrland.. och så gillar jag ju att köra inspirerat, och det kommer aldrig gå med vrålsänkning som sabbar väghållningen.hedis wrote:Vilket resulterar i att du kan sänka mer! Jag kan inte ens ha en passagerare i bilen utan att det ser ut som på bilden till vänsterpät wrote:Jo det är jag medveten om, jag menade bara att det kommer bli lägre profil vilket antagligen resulterar i att jag slipper skrapet.hedis wrote:Om du har samma ET på de du har nu och de du ska köpa så kommer däcket hamna på samma ställe, skillnaden är bara att fälgen kommer bredda 1/2" in och 1/2" ut. (om du kör med samma bredd nu som sen)
Klaga inte, vägarna i hela Sverige är kass! Titta på alla VW mfl som kör lååågt! ;P Nästa vecka ska jag sänka bilen lite till, då blir det INGA farthinder mer..pät wrote:Ja om man ändå hade vägar som gjorde det möjligt att köra extremt lågt så. Det är fullständigt omöjligt här i västernorrland.. och så gillar jag ju att köra inspirerat, och det kommer aldrig gå med vrålsänkning som sabbar väghållningen.hedis wrote:Vilket resulterar i att du kan sänka mer! Jag kan inte ens ha en passagerare i bilen utan att det ser ut som på bilden till vänsterpät wrote:Jo det är jag medveten om, jag menade bara att det kommer bli lägre profil vilket antagligen resulterar i att jag slipper skrapet.hedis wrote:Om du har samma ET på de du har nu och de du ska köpa så kommer däcket hamna på samma ställe, skillnaden är bara att fälgen kommer bredda 1/2" in och 1/2" ut. (om du kör med samma bredd nu som sen)
Vägarna är bra i Sverige mot i Finland juhedis wrote:Klaga inte, vägarna i hela Sverige är kass! Titta på alla VW mfl som kör lååågt! ;P Nästa vecka ska jag sänka bilen lite till, då blir det INGA farthinder mer..pät wrote:Ja om man ändå hade vägar som gjorde det möjligt att köra extremt lågt så. Det är fullständigt omöjligt här i västernorrland.. och så gillar jag ju att köra inspirerat, och det kommer aldrig gå med vrålsänkning som sabbar väghållningen.hedis wrote:Vilket resulterar i att du kan sänka mer! Jag kan inte ens ha en passagerare i bilen utan att det ser ut som på bilden till vänsterpät wrote:Jo det är jag medveten om, jag menade bara att det kommer bli lägre profil vilket antagligen resulterar i att jag slipper skrapet.hedis wrote:Om du har samma ET på de du har nu och de du ska köpa så kommer däcket hamna på samma ställe, skillnaden är bara att fälgen kommer bredda 1/2" in och 1/2" ut. (om du kör med samma bredd nu som sen)
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
japp luftfjädring vore att rekomendera då... typ sån man har på utställnig...
vi hade en kille med en Supra här för nåra år sen.. lade ner en hel vinter på att bygga om den från höger till vänsterstyrd.. sen vart han omkörd av epa-traktorer på vägen
man måste lära sig i stort sett alla vägsträckor utantill..
innan dom renoverade vägen till Vilhelmina så satte dom er reporter i en ambulans o körde i 70km/h haha
han var rätt mörbultad då dom kom fram
utseendemässigt är det ju snyggt med en sänkt bil, men här är det inte praktiskt
vi hade en kille med en Supra här för nåra år sen.. lade ner en hel vinter på att bygga om den från höger till vänsterstyrd.. sen vart han omkörd av epa-traktorer på vägen
man måste lära sig i stort sett alla vägsträckor utantill..
innan dom renoverade vägen till Vilhelmina så satte dom er reporter i en ambulans o körde i 70km/h haha
han var rätt mörbultad då dom kom fram
utseendemässigt är det ju snyggt med en sänkt bil, men här är det inte praktiskt
Peugeot Sport Club
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang
Fredri k Otterdahl
405 Mi16
Tack till Alla i klubben som hjälpt mig det sista!
söker en slang