605 2,0 sri drar tjuv ström
605 2,0 sri drar tjuv ström
Drar ur batt över en natt. När man slår på tändn får alla relä,bränslepump,mm ett frispel och pulserar.Och den hugger när man ska starta den. Sen går den perf Förutom att den hugger till ibland och då lyser k-lampan. Vart sitter bränsle relät? Nån som har nåt försl?
Först och främst ska du övertyga dig om att ditt batteri fungerar. Ett batteri kan bli dåligt mycket snabbt.
Är det vätska i alla celler? Kolla spänningen. Den ska vara drygt 12 V med avslagen motor och ca 14 V med motorn igång (om generatorn funkar som den ska).
Testa att koppla av ena batterikabeln och låt bilen stå två dagar. (Jag antar att du har semester?) Anslut sedan batteriet och kolla spänningen. Kolla om bilen startar. Men bortkopplat batteri är det helt omöjligt att bilen drar tjuvström. Om bilen inte startar så lär ju batteriet vara kass.
Bränslepumpreläet sitter i en liten svart låda bakom batteriet. Men det tror jag inte du ska behöva mecka med.
Är det vätska i alla celler? Kolla spänningen. Den ska vara drygt 12 V med avslagen motor och ca 14 V med motorn igång (om generatorn funkar som den ska).
Testa att koppla av ena batterikabeln och låt bilen stå två dagar. (Jag antar att du har semester?) Anslut sedan batteriet och kolla spänningen. Kolla om bilen startar. Men bortkopplat batteri är det helt omöjligt att bilen drar tjuvström. Om bilen inte startar så lär ju batteriet vara kass.
Bränslepumpreläet sitter i en liten svart låda bakom batteriet. Men det tror jag inte du ska behöva mecka med.
Ok, då får du försöka ta reda på vad som drar ström.
Kolla först om bagagerumsbelysningen släcks då du stänger luckan.
Sedan, om den drar ur på bara en natt, är strömmen ganska stor. Storleksorningen en eller ett par Ampere.
Man kan dra ut säkringar och ersätta dem med en Ampere-meter en efter en och kolla vilken säkring strömmen går genom. Ganska jävlig arbetsställning att göra detta under panelen nere vid pedalerna.
Man kan också få fel i generatorn som gör att batteriet laddas ur. Men då skulle antagligen laddningslampan vara lite konstig (tror jag).
Jag vet inte vad som typiskt skulle kunna dra tjuvström på dessa bilar (har aldrig haft ett sådant fel på min 605) förutom det uppenbara; tjuvlarm och dragkrok kanske cupéfläkten kan ställa till problem. Den har ju någon elektronisk styrenhet.
Kolla först om bagagerumsbelysningen släcks då du stänger luckan.
Sedan, om den drar ur på bara en natt, är strömmen ganska stor. Storleksorningen en eller ett par Ampere.
Man kan dra ut säkringar och ersätta dem med en Ampere-meter en efter en och kolla vilken säkring strömmen går genom. Ganska jävlig arbetsställning att göra detta under panelen nere vid pedalerna.
Man kan också få fel i generatorn som gör att batteriet laddas ur. Men då skulle antagligen laddningslampan vara lite konstig (tror jag).
Jag vet inte vad som typiskt skulle kunna dra tjuvström på dessa bilar (har aldrig haft ett sådant fel på min 605) förutom det uppenbara; tjuvlarm och dragkrok kanske cupéfläkten kan ställa till problem. Den har ju någon elektronisk styrenhet.
- Peugeot_605
- Guldmedlem

Re: 605 2,0 sri drar tjuv ström
Orginalstereo iden eller är den utbytt. Om den är utbytt kan det vara den somär boven.mikj wrote:Drar ur batt över en natt. När man slår på tändn får alla relä,bränslepump,mm ett frispel och pulserar.Och den hugger när man ska starta den. Sen går den perf Förutom att den hugger till ibland och då lyser k-lampan. Vart sitter bränsle relät? Nån som har nåt försl?
Captain Klutz
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.
V_605
Nr: 1483
Upphovsman till de trögaste o tråkigaste trådarna på PSC någonsin
----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
605 3,0 SR -92. Projekt.
406 ST 3,0 Sport -01. Till Salu.