Funderingar om topplocksbultar xu10

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
lumpan

Funderingar om topplocksbultar xu10

Post by lumpan »

Hallå.

Var och skruva idag och tänkta smacka dit toppen, men har lite fudneringar.

I denna tråd står de att det ska va lika tjocka distanser till alla bultarna på 16v, mitt bekymmer är att både till dom gamla bultarna samt i det nya kittet så finns de bara 9 distanser. http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 71ad840339

Jag kan ha slarvat bort en från dom gamla, men på dom nya går det inte att ta loss distanserna så där vettefan..

Dom gamla bultarna är inom sträckgränsen och kan återanvändas, ska jag bara leta reda på en 10e distans och köra på?

dom gamla bultarna har vanlig T55 men dom nya är "tvärom" så att säga, och det gillade jag inte heller, lär köpa sån här hylsa om dom ska användas

Image

help
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Enligt serviceboxen ska det vara 10 likadana distanser med måttet 12x22-3 på XU10J4.
Konstigt om det bara var 9 med de nya...
Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Sätt dit toppen och släpp ner de lösa bultarna så bör du se om en bult är på en annan höjd än de andra. Om det är så så kan det vara den som ska vara utan distans isf. Men det verkar konstigt...
lumpan

Post by lumpan »

Gamla distanserna är 4mm tjocka, dom nya är 3mm.
Mätte igår, alla hål i blocket är lika djupa, 41 mm och i toppen sticker alla bultar ned 31mm utan packningen.
Från kamöverfall till aknt där distanserna ligger vid montering var alla 71mm djupa.
Så alla hål verkar vara lika i både topp och block.
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Nej, låt tjejen styra dig. Och bli inte för upprörd över att du inte hittar hålet!! Vi är bra på annat, fickparkering t.ex.
lumpan

Post by lumpan »

okay, V-P och Kristian säger att s16 och t16 har 10 identiska bultar med lika tjocka brickor på alla.
Så bara hitta en 10e bricka och köra på..
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

Sundin
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by Sundin »

Ojojoj... Nu kommer man att få höra detta till döddagar... Jäkla mekonomenskit... :wink:
lumpan

Post by lumpan »

hehe, man kan säkert använda dom till att skruva upp en hylla eller något 8)
Erik Lundberg
Falun

T16-94
Mi16-92

windad
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by windad »

på min xu10j2te så va där bara som sagt 10st 3mm brickor
Kör: Peugeot 306 s16 -94

Projektet: Peugeot 205Gti Monte Carlo -91 Turbo
Post Reply