Motorlampa lyser och konstigt oljetryck
Motorlampa lyser och konstigt oljetryck
Hej
Skulle åka iväg från jobbet då tändes motor lampan och det började pipa. Ju fortare man körde destå mer pep det.
Märkte hemma när jag vred tändningen att olje trycket har minskat.
Har kollat runt men hittade inget läckage. Felmeddelandet är Engine Antipollution System Inoperative.
Vad har hänt...? Bilen är en Peugeot 607 2003 2.0l
Skulle åka iväg från jobbet då tändes motor lampan och det började pipa. Ju fortare man körde destå mer pep det.
Har kollat runt men hittade inget läckage. Felmeddelandet är Engine Antipollution System Inoperative.
Re: Motorlampa lyser och konstigt oljetryck
bihfocus wrote:Hej
Ska även kolla felkoderna imorgon,,
Motorlampan slocknade igår och oljetrycket som vanligt igen.
Ska ändå in efter lunch och läsa av vad som hänt.
Ska ändå in efter lunch och läsa av vad som hänt.
Hu menar du att oljetrycket är konstigt? Oljetrycksmätare finns väl inte på 607, menar du att oljetryckslampan lyste?
Klart den finns på vänster sida om dig. Den sveper till andra sidan vid tändning. Sen när man startat går den tillbaka och visar sedan olje TEMPEN..
Denna bild/mätare jag menar....
You do not have the required permissions to view the files attached to this post.
Det är oljenivån. Den typen av mätare brukar ju itne vara nåt exakta, och om de fungerar som de ska måste ju bilen stå minst ett par minuter så att oljan hinner rinna ner innan den visar rätt.
Det är ju oljetempen....? Eller är det annorlunda på 607?
Peugeot 406 2.2L -01
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Toyota Corolla KE70 -83
Peugeot 405 1.8L -94 (Såld)
Peugeot 405 1.6L -91 (Såld)
Oljenivån och oljetempen, precis som på en Mi16 mfl. modeller.Rx37 wrote:Det är ju oljetempen....? Eller är det annorlunda på 607?
Vet någon här vart oljenivå kontakten sitter. Alltså oljegivaren. Det verkar som den håller på och ger upp. Ena dagen är det ingen olja ena finns det. Enligt stickan så finns det alltid olja i motorn.