Det har varit en del mektrådar med trasiga hjulnav, oljepluggar, tändstiftsgängor etc. etc.
Jag har lösningar för gör-det-självare inom allt som rör insatsgängor - och som kan spara en hel del tid/pengar.
Vill du ha en gänginsats till turboavgashuset som tål 950 grader C och gjord i samma material som på efterbrännkammare? (Inconel) Inga problem.
Bara skicka ett pm med vad ni behöver.
Gängreparationer
Gängreparationer
205 GTI och ett gäng italienskor.
Let´s travel in restrained elegance.
Re: Gängreparationer
vill du beskriva lite mer vad detta innebär, JÄTTEBRA med detta initsiativ...
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Det innebär att min firma är svensk distributör av ett tysk kvalitetsmärke inom s.k. gängreparationsinsatser. Inget Kina-junk utan riktigt välgjorda grejor.olsén wrote:vill du beskriva lite mer vad detta innebär, JÄTTEBRA med detta initsiativ...
Sortiment från M2 till M42, metriskt, fingängat, tum, Whitworth - U name it. Marina applikationer och för komponenter som går riktigt varmt/taskig miljö/är utsatt för vibrationer etc. Finns i proffskvalitet för yrkesfolk och för oss hemma-mekare till ett prisvärt utförande.
Det som är lite ovanligt är att jag kan sälja ett trevligt kit just för M12x1.25 som då passar till de hjulnav på Pegga/Cittra och Fiat/Alfa som ofta blir slitna när man skruvar på/av olika hjuluppsättningar ofta. Jag lagade ett nav med en trasig hjulskruvsgänga på 20 minuter och jag är en glad amatörentusiast. Rostfri gänginsats i 18.8 kvalitet som blir starkare och med högre precision än original gängan. Supersmidig reparationsmetod. Har inte hittat detta utanför verkstäderna tidigare.
Prisexempel: kitet ovan innehåller 20 st rostfria insatser i de 3 vanligaste olika längderna, anpassad borr 12.3 mm i HSS kvalitet, M12x1.25 gängtapp, 2 st monteringsverktyg. Levereras i anpassad låda och med lättfattlig instruktion (Engelska). Om klubben kan få ihop 10 st köpare blir priset 399:- fritt Stockholm. Om det blir fler än tio som beställer i grupp slår jag av 10 % på priset. Ev. frakt till självkostnadspris tillkommer.
Ytterligare prisexempel:
10 st extra gänginsatser M12x12 = 100:-
100 st extra gänginsatser M12x12 = 450 :-
OBS, massor av olika dimensioner/längder finns - fråga!
Priser angivna med moms och förutsätter förbetald order, annars tillkommer postförskottsavgift.
Distansavtalslagen gäller, dvs 14 dagars returrätt vid oskadad vara och där köparen står för fraktkostnaderna.
Last edited by 33an on Wed Oct 12, 2011 22:09, edited 1 time in total.
Passa på nu inför vinterns mek-seanser.
Jag lägger en beställning till fabriken i veckan.
Mvh/Tony
Jag lägger en beställning till fabriken i veckan.
Mvh/Tony
Skulle vara fint att ha på firman då jag har däck/hjulbyte också. Då kanske man skulle plocka ihop ett paket med de vanligaste gängorna dessutom. Men det får bli senare för nu har jag inte råd att investera.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Nu finns det satser för renovering av gängorna i hjulnaven på Pegga, Citroen, Alfa, Fiat, Lancia, BMW, Volvo etc på lager i Sthlm.
Frakten inom Sverige är 55:-.
Även kit för renovering av M5, M6, M8 gängor.
Frakten inom Sverige är 55:-.
Även kit för renovering av M5, M6, M8 gängor.