//SB!!
406-00 lågnivå? å annat
406-00 lågnivå? å annat
lågnivå från originalstereo? finns det och om inte,hur löser jag det smartast? adapter på framhögtalarkablar eller? Nån som testat att sätta in 6.5 2vägs i dörrarna och "strunta" i diskanten uppe på instrumentpanelen? eller körde ni me båda inkopplade? var monterar man smarrrtast slutsteget?....nu börjar det igen
//SB!!
//SB!!
Re: 406-00 lågnivå? å annat
Ska se om jag kan hjälpa dig.. Orginalstereon SUGER. Sätt i något riktigt där, byt ut original högtalarkablar mot lite kraftigare saker(iom att du ska köra med slutsteg) när du ändå har dörrsidan nere så kan jag rekommendera att ljudisolera dörrarna (marin noisekiller på jula) jätteenkelt!
Strömkabel drar du från batteriets elcentral. Glöm inte sänkningen max 30 cm från anslutningen. In i kupén fixar du lätt rakt under bränsleanslutningarna 2 decimeter ovan golvnivå. Glöm inte gummituta och se till att få det tätt... Köp ett koax kit och byt även diskanter.
Beroende på slutsteg så kan du fästa det på lämpligt ställe.
Då 406 (fasII) har MASSA el överallt så rekommenderar jag en supraledad pluskabel på pass. Sidan och en VÄL avskärmad lågnivhärva. Ungefärliga tid till detta är 5-7 timmar
Tror det var det mesta just nu.
skickat från fickan
Strömkabel drar du från batteriets elcentral. Glöm inte sänkningen max 30 cm från anslutningen. In i kupén fixar du lätt rakt under bränsleanslutningarna 2 decimeter ovan golvnivå. Glöm inte gummituta och se till att få det tätt... Köp ett koax kit och byt även diskanter.
Beroende på slutsteg så kan du fästa det på lämpligt ställe.
Då 406 (fasII) har MASSA el överallt så rekommenderar jag en supraledad pluskabel på pass. Sidan och en VÄL avskärmad lågnivhärva. Ungefärliga tid till detta är 5-7 timmar
Tror det var det mesta just nu.
skickat från fickan
Äger:
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
*406 SS -02 "Lady"
I Garaget:
*projekt 2012"Babe"
*Nissan Stagea "Skyline Kombi" RSfour
*dremel multi
Christian Olsén - Peugeot Sport Club | CREW Träffansvarig
Utsedd till klubbens starkaste person!
Psc Medlem #906
Filmstjärnan
Det finns inteSB!! wrote:lågnivå från originalstereo? finns det
Det går att löda in sig på IC'n och få ut en hyfsad signal, men det är som sagts tidigare bättre att skaffa en ordentlig stereo.SB!! wrote:och om inte,hur löser jag det smartast? adapter på framhögtalarkablar eller?
Fungerar utmärkt om du har örona på knäna.SB!! wrote:Nån som testat att sätta in 6.5 2vägs i dörrarna och "strunta" i diskanten uppe på instrumentpanelen?
Beror ju på hur stort slutsteget är och vilken kylning det behöver. Jag har mina i innertaket.SB!! wrote:var monterar man smarrrtast slutsteget
tycker Erik
tack för info........
*nyfiken på det där innertaket*
SB!!
*nyfiken på det där innertaket*
SB!!
Det finns lite bilder i den här tråden...
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 15&t=71801" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... 15&t=71801" onclick="window.open(this.href);return false;
tycker Erik
Har sett på bilar med BSI att man kan programmera om högtalarutgångarna till lågnivå faktiskt. Vet inte hur det är på en 406 -00 men på C5 kan man iaf göra så. Men man vill inte, för originalstereon är ju inget vidare som sagt 
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.