Sitt och träng C3

Här samlar vi allt som är specifikt för Citroën
Post Reply
El_Zeta

Sitt och träng C3

Post by El_Zeta »

Någon som ägt denna med 1.6 Hdi 110hk motorn?
Är inne på att byta skåpet till en liten dieselbil eftersom jag inte kör så mycket grejer i bilen längre. Känns som det är rätt mycket bil för pengarna.
Hur är den chassiemässigt på vägen?
Ska givetvis sänka den och hålla på men det är ju kul om den är någorlunda bra original.
Även skåp behöver kärlek.

SPORTBIL
El_Zeta

Re: Sitt och träng C3

Post by El_Zeta »

Ja något positivt har jag inte sett mycket av på citroenakuten.com iaf.

Samtidigt vet jag inte riktigt om man ska lita på allt som skrivs när det kryllar av inlägg som:

Fråga:
Fälgar?!

Som nybliven C3 ägare undrar jag om mina Xantia eller C5 fälgar passar min C3?
Är det bara att prova eller vet någon!?
Hoppas på svar!

Svar:
Som Du själv skriver, bara att prova.
Men att sätta 15" på en bil som normalt ska ha 14"
är nog inte så lyckat.

Hmmm.....

SPORTBIL
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

C3 är ju en av de bästa franska bilarna överhuvudtaget om man ska se till vissa kvalitetsundersökningar. I grunden är det väl en något modernare 206, tror inte att C3 har likadan bakaxel som 206, utan en halvstel, men jag är inte säker på det. Isf. är ju det ett plus.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by El_Zeta »

Claes B wrote:C3 är ju en av de bästa franska bilarna överhuvudtaget om man ska se till vissa kvalitetsundersökningar. I grunden är det väl en något modernare 206, tror inte att C3 har likadan bakaxel som 206, utan en halvstel, men jag är inte säker på det. Isf. är ju det ett plus.
Jaså det kände jag inte till. Hoppas det stämmer! Bakaxeln är "vanlig" så det är rätt skönt.
Så lite problem jag haft med skåpet (i stort sett inga problem alls förutom slitdelar) har jag aldrig haft med någon bil, så man vill ju inte "byta ner sig".

SPORTBIL
Post Reply