och visst är det skönt med ny bil... men nu tror jag att jag ångrar mej rejält.
Finns det någon mer än bara jag som har följande problem?:
1. Directional Headlamp Mailfunction (kruvljusen fungerar inte)
2. Engine Fault. REPAIR NEEDED ( Spridarna som tappat sin programering)
3. Service (lampan för service lyser o blinkar titt som tätt)
4. Brakesystem Failiure
5. Halva färddatorn mellan varv och hastighetsmätare försvinner ibland
6. Key absent from veihcle (nyckeln ligger i fickan eller vid växelspaken!)
Dessa är några av dom meddelandena jag har haft i min färddator, utöver dessa har jag hafft följande fel:
1. Idag för tredje gången, kom vi ut och rutorna, alla 4 var helt nedvevade på bilen!! Första gången det hände var när jag låg ute o skruvade på en s**b på gården och bilen var låst... så hörde jag bara ett klick , ungefär som ett reläklick, sen gick alla rutor ner...
2. Bilen ligger som oftast enligt vad man kan räkna på vid pumpen på 0,7 eller mer... lyckats få den på 0,65 genom att snålköra alla kärring
3. Rycker och motar ofta när man kör den.... hugger lixom är väl den bästa förklaringen jag har
4. Automatlådan får tokspel ibland på 1:an o 2:an, vet nog inte när den skall lägga in respektive växel
5. En morrande roulande vibration ganska kraftig.. så kraftig att barnen bak tar ton och tycker att det är kul när rösten darrar!
6. Fukt och kondens i samtliga strålkastare och dimljus, ser skitbilligt ut
7. ECO funktionen fungerar inte som den ska alls... ibland kan det hända att den dör, men inte ofta nu längre..
8. Spolningen till vindrutan är UNDER ALL KRITIK.. min ruta är redan repad efter torkarbladen!
Jag har varit inne till auktoriserad verkstad 6 ggr och har fått bilen lagad 1 gång, då byttes nivågivare bak till xenonljusen och höger backspegelblinkers pga kraftig kondens.
Det tar tid att sitta o åka in varje gång det blir nått fel på den och kostar pengar vilket jag inte får ersättning för heller. Har 9 mil tur o retur varje gång jag måste in
Hafft bilen 3 månader och kört 760 mil, men ångrar detta köp på 290.000 som inget annat på denna jord! Finns det möjlighet att häva köpet på något vis?
Dom flesta felen finns det ingen lösning till och det kan enligt verkstäderna ta upp till 1 år innan det kommer lösningar på det.. och det kommer jag ALLDRIG vänta på.
En vacker dag när jag kommer ut så är alla 4 rutor nere och bilen smockfull i snö...
Jag har INTE pratat med firman som sålde bilen ännu, men känner att jag bygger upp ett hat gentemot bilen för varje dag som går... köpte ju bilen för att ha en bil som fungerar och slippa alla problem! En bil man kunde lita på.
Finns det någonm med liknande erfarenheter? Någon med tips? Vad skall jag göra?