Peugeot 206, 03!

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Lisan82

Peugeot 206, 03!

Post by Lisan82 »

Häromdan upptäckte jag att mitt högra halvljus hade lagt av.
Stack och köpte en lampa och bytte ut den, men det funkade fortfarande inte.
Efter många om och men, så upptäkte jag att även mitt helljus på samma sida hade lagt av.
Kollade säkringen, men det var inte den som hade gått sönder.
Efter en stund så sätter jag på ljusen igen och då funkar det helt plötsligt.
Förstår att det måste vara glapp någonstans.. någon som har en aning om vad det kan vara?
Om man skulle lämna in detta för felsökning hos peugeot.. nån som vet vad det kan komma att kosta?

Sen en annan sak..
Har haft problem med att bromsarna gnisslar till o från.
När jag hade bilen inne på däckbyte, så bad jag dom kolla upp det.
Dom upptäckte att de bakre bromsklossarna behövde bytas (vilket jag gjorde) och sa samtidigt att de främre var okej.
Dock har jag fortfarande ett gnisslande ljud från främre delen när jag bromsar.
Vad kan det bero på?

Help? Please :)
Lisan
NorrBjörn
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Re: Peugeot 206, 03!

Post by NorrBjörn »

Jag hade samma grej på min 306:a, då visade det sig att det satt en adapter från H4 till 2xH7 bakom lyktan, En av kablarna där var ärgad och glappade. Kanske nåt liknande?
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Ljuset bör ju nån kolla på, är inte helt ovanligt att kontaktstycken eller jordpunkter blir dåliga. Inte svårt att åtgärda men dyrt på Peugeotverkstad som tar 980:-/ timme... Finns säkert nån klubbmedlem eller allbilsverkstad som löser det relativt billigt för dig.
Gnisslande bromsar kan räcka med att motionera oken och ev. smörja upp sakerna, också ett enkelt och relativt snabbt jobb för den som vet vad den pysslar med.
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Morbidio »

Jag hade också glappande ljus på högersidan på min 206a. Ena kontakten så lite smält ut på ena kontakten och kabeln till den lite tråkig. Jag rengjorde och la dit lite kontaktfett så funkade det bra igen. Nu är det kontakten till själva glödlampan jag pratar om.
Post Reply