Jag undrar om någon vet att det går att eftermontera annan startlösning än tidur på dessa? Jag har läst i annan tråd att någon har fått det beskedet men är det helt säkert. Bägge handlarna som jag har pratat med säger att det inte går och den ena menar på att det inte gick på de första bilarna (kanske första årets produktion eller så) men att det ska fungera på bilar som produceras nu. Jag funderar på att köpa en beggad 508 GT SW och just detta med fjärrstart är viktigt för oss.
Snackade också med den lokala webasto-ÅF som menar att om det finns tidur så ska det gå bra att eftermontera annan startlösning. Dock ser de inget i "registren" att det finns till 508an.
För visst är det väl en "riktig" parkeringsvärmare som sitter original i GT eftersom den har tidur etc. Kanske att någon har en beteckning på vilken Webastovärmare det är?
Så om någon har vetskap om detta vore jag mycket tacksam!
Webasto i 508
- Richard Gustavsson
Re: Webasto i 508
Det såkallade tiduret är intregerat i bilen, du styr det via rattkontrollen, det är därför det inte bara är att plocka in webastos vanliga tele/fjärrstart.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
Ok, men vet du/någon om det är möjligt eller inte?
Kanske är så att Peugeot Sverige väljer att inte erbjuda det som uppgradering, men att ex. en Webasto-ÅF kan göra det till det pris de vanligtvis tar för att lägga till detta?
Enligt den ÅF (webasto) som jag pratade med idag så var det viktiga att värmaren var kopplad till klimatanläggningen och så verkar det ju vara i 508, eller hur?
Kanske är så att Peugeot Sverige väljer att inte erbjuda det som uppgradering, men att ex. en Webasto-ÅF kan göra det till det pris de vanligtvis tar för att lägga till detta?
Enligt den ÅF (webasto) som jag pratade med idag så var det viktiga att värmaren var kopplad till klimatanläggningen och så verkar det ju vara i 508, eller hur?
Hittar man bara sladdarna till värmaren så är det bara koppla på fjärrstarten där, Men bilen kanske får fnatt då om värmaren startar
men bilens elektronik har inte slagit på den.
--Audi A3 1.8T--
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
ǝɹǝɥʇ ʇno sı ɥʇnɹʇ ǝɥʇ
Re: Re: Webasto i 508
Frågan är ifall klimatanläggningen får signal att starta ifall man kör igång värmaren, eller om den får sin signal från bilens datorDecimal wrote:Hittar man bara sladdarna till värmaren så är det bara koppla på fjärrstarten där, Men bilen kanske får fnatt då om värmaren startar
Emil Lindqvist
Citroen Xantia Activa TCT -98
Peugeot 205 Gti-6 -89
Citroen Zx -95
Saab 9000 A50 -98
Saab 900 Aero -88
Citroen Xantia Activa TCT -98
Peugeot 205 Gti-6 -89
Citroen Zx -95
Saab 9000 A50 -98
Saab 900 Aero -88
Ingen som har provat eller fått bekräftat med andra ord?