J_Römer wrote:Ni vet sån elektrisk handbroms på knapp? Finns på nya a6an vad händer om man trycker på den när kör? vågade inte pröva
Vilket livsfarligt nöje det kan bli! Testa!
På nya 9-5an så kopplar den ur sig om man ger gas, vilket säkert vore ganska kul om man hade den som en knapp på ratten eller lite närmare iaf och kunde få upp ställ för att sedan gasa sig ur dem.
Men jag ska inte klaga, 9-5an slänger ut röven hela tiden, som en överaskningsbonus "du har inget fäste i framhjulen, jag är smart och lägger 60% drift på bakhjulen" Tillochmed mamma har klagat över att hon måste köra på ställ hem från ICA..
Det var ingen kul och köra min 206:a idag och det hela slutade med en kontrollampa på instrumentpanelen. Frågan är vad den innebär eftersom den finns inte ens på instruktionsboken. Symbolen ser ut som en bil med sladd efter sig. Kan det innebära risk för sladd eller liknande men det vore ju löjligt.
makaveli- wrote:Det var ingen kul och köra min 206:a idag och det hela slutade med en kontrollampa på instrumentpanelen. Frågan är vad den innebär eftersom den finns inte ens på instruktionsboken. Symbolen ser ut som en bil med sladd efter sig. Kan det innebära risk för sladd eller liknande men det vore ju löjligt.
makaveli- wrote:Det var ingen kul och köra min 206:a idag och det hela slutade med en kontrollampa på instrumentpanelen. Frågan är vad den innebär eftersom den finns inte ens på instruktionsboken. Symbolen ser ut som en bil med sladd efter sig. Kan det innebära risk för sladd eller liknande men det vore ju löjligt.
Är det 1-fas eller 3-fas sladd?
Dags att ladda kanske
Är det 1-fas eller 3-fas sladd? Dags att ladda kanske
Den dök upp efter att jag sladdade ordentligt två gånger. Nu minns jag inte symbolen så bra men ska se till att ta en bild.
makaveli- wrote:Har ingen antisladdsystem på min 206 Gti -01
det är olika.. beroende på utrustning.
rc kom väl med sånt standard
Peugeot Sport Club | CREW If you fit a big cam and fit a smaller carbie, it is the same as running down the road with your hand over your mouth - it won't work!
Austin Mini 1300 -75
Austin Mini S 1275 -70
Golf Mk1 C Gti - Banpreppad -84
Matra Bagheera Röd - m560 -73
Matra Bagheera Svart - m550 -74
Och många fler...
olesen wrote:Tackar för snabbt svar hade tänkt messa dej först men kom på att jag lika gärna hade kunna ställa frågan här
En snabb fråga till kedjan till oljepumpen ska man byta den eller är det en evighets grej?
Ja kedjan går konstant i olja så den är det nog inga problem med. Har aldrig hört att en sån gått av. Däremot är det superviktigt att du spänner vevaxelbulten tillräckligt hårt sen då drevet till oljepumpen tyvärr bara ligger klämd mellan remskiva och vev.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.