Peugeot_605 wrote:Decimal wrote:Jag menar viren uppe vid ratten man vrider på för hand
Finns inte på min kombi.
Okey

----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen
Peugeot_605 wrote:Jag antar att det är den där regulatorn som kan fela, Nr 6 på bilden.
Några wirar finns inte att se där bakom. Själva reglaget för upp / nerluft finns ju inuti och vad jag fattar så sitter även den mekaniken inuti.
Om man har läge Auto i så kommer det knappt nån luft alls men avaktiverar man Autoläget och kör manuellt så blir det bättre.
Alltså:
Fel på automatikstyrningen i paneldelen
Fel på regulatorn, Nr 6, på värmepaketet.
Fel inuti luftkanalernas "klaffsystem".
Rätta mig om jag har fel.

----------------snusmummriken wrote: en sak är säker... vågar inte åka med han igen

ala wrote:Lägg inte för mycket energi på att försöka lösa det bekymmret! Vanligt förekommande klagomål på dem redan som nya. I synnerhet de sista årsmodellerna av 406. Rådet brukar vara att öka fläkthastigheten själv och stänga igen lite på utsläppen mitt på.

KennethRC wrote:Är ju rätt pinsamt om det är såhär man ska behöva göra på en -03 med klimatanläggning. Inte ens på "budget" modellen 206 med klima behövde vi bry oss om detta. Ska fasiken inte behöva stänga en massa luftutsläpp själv för att få ner lite luft till fötterna.

ala wrote:Jepp.. Medfödd egenhet.

ala wrote:Ok. Då har vi olika uppfattningar ang klagomål på dem ! Har själv flera gånger fått berätta (under garantitid) mot min vilja för dessa kunder att det inte går att göra något åt detta. Har provat med olika ac paneler av andra softversioner utöver blandningsspjäll mm. Ingen känd lösning av Peugeot finns på klagomålet utan ses som en egenhet på dessa.
Sen kan det naturligtvis bli FEL också på dem.
Är det inte första vintern med bilen så vet man ju hur den funkade förra vintern?
Jag menar om den var till belåtelse förra vintern, men är helt kass nu så är det väl troligen något som har gått sönder.

Forsberg wrote:Har en jävligt billig lösning på problemet; Raggsockar!
Forsberg wrote:Har en jävligt billig lösning på problemet; Raggsockar!