neon montering?????
neon montering?????
hallo allihopa!!!!
har beställt neonkit nu till bilen ...min fråga är nu om ni har någon erfarenhet om var man kan dra kablarna bäst???e man tvungen att göra hål???vet att en del på forumet har det ,så ni kanske har några tips?
är tacksam för all hjälp ..../kevin
har beställt neonkit nu till bilen ...min fråga är nu om ni har någon erfarenhet om var man kan dra kablarna bäst???e man tvungen att göra hål???vet att en del på forumet har det ,så ni kanske har några tips?
är tacksam för all hjälp ..../kevin
Jag skulle gissa på att du dra kabeln från kupén igenom torpedväggen in i motorummet genom dom färdiga hålen och sedan ner där och under bilen till neon rören...
//Henrik "henke" Sundset
Audi A4 Avant 2.0T Quattro
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
My Mama said I was special!
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
har ju redan dragit kablar där ju till steget..... så man får kanske ge sig på och borra nytt hål och täta igen*ler*tänkte ha neon till mittslutstegs bygge och inne i bilen oxå så man ska ju dra en del sladdar ..men anser du att jag ska dra det genom torpetväggen???men hur får man upp sladdarna till motorrummet underifrån bilen på ett shysst sätt???
Motorutrymmet e ju öppet rakt upp och ner... Bara att det e väldans trångt.. dra det precis vid torpedväggen eller sidan där så borde du ju kunna bli snyggt?
Använd en ståltråd och sätt fast på ena änden på sladden så blire lättare att fåtag på sladden uppifrån sen... den böjer sig inte lika mycket..
Använd en ståltråd och sätt fast på ena änden på sladden så blire lättare att fåtag på sladden uppifrån sen... den böjer sig inte lika mycket..
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
tacksam för hjälpen:)får ut och pilla när jag får hem grejerna:)kanske återkommer då med fler frågar:)
men man får ju hoppas kablarna räcker:)
jag hade tänkt ha lite coola strömbrytare i bilen som man kan kontrollera neonen utanför och innanför och till steget bak....massa pill men det e bara kul:)har du själv neon eller du e´ bara allmänt förnuftig :lol:
men man får ju hoppas kablarna räcker:)
jag hade tänkt ha lite coola strömbrytare i bilen som man kan kontrollera neonen utanför och innanför och till steget bak....massa pill men det e bara kul:)har du själv neon eller du e´ bara allmänt förnuftig :lol:
e nog allmänt förnuftig.. *hoppas jag iallafall*
Tänkte skaffa neon sen och då hade jag gjort som jag beskrev iallafall, men har aldrig gjort det förr så säg till om det funkar som jag planerat =)
Tänkte skaffa neon sen och då hade jag gjort som jag beskrev iallafall, men har aldrig gjort det förr så säg till om det funkar som jag planerat =)
//Henrik "henke" Sundset
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
Peugeot 206 GTi *SÅLD*
BMW R1200 GS Adv.
Locost Super 7
vad för neonkit har du köpt?
Peugeot Sport Club of Sweden | DART DOMINATES
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
Mannen bakom Sveriges absolut bästa pappa-blogg!
http://minbebis.com/blogg/dart/
- Eric Josefsson
Är själv inte en f*n av neon eller annat jox men att inte våga stå för sina åsikter och skriva sådana kommentarer som en gäst är f-n det lägsta man kan sjunka till.
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
- Mr mohave man...
- Jkpgskillen
nevyn wrote:Hehe, ok lugna ner er lite...
![]()
Han skrev ju till och med en smiley efteråt!!
Har aldrig pulat med neon, men har man inte en transformator av nåt slag? Vart monterar man denna i så fall?
Transformatorn placerade jag i motorrummet ovanpå där bromsrören går in i nån box, är till höger bakom lyset. Det beror ju på lite hur stor trafon är.
Se mitt resultat på
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=124
eller
www.klevholmen.com
/joakim
Peugeot 206 GTi
"syns man inte, existerar man inte"
------------------------------------
"syns man inte, existerar man inte"
------------------------------------