om jag har fattat det hela rätt så är mitt kodlås aktiverat,
när jag låser upp bilen så blinkar det en röd diod vid kodlåset och när jag slår på tändningen så blinkar det en grön, är kodlåset då inkopplat?
vad händer om jag lossar på batteri kabeln? slår starspärren in då?
eftersom jag inte har nån kod till den är jag lite skraj för å göra bort mig med det...
-/Christian
mera frågor om kodlåset
Jag har fått ett papper från Peugeot angående codlås.
Programeringen görs för den enskilda fjärrkontrollen, och måste således göras om när den byts ut. Man kan välja att lägga in en eller två fjärrkontroller. Har man bara en, ska den läggas in i båda minnena, se nedan. När programeringen utförts, kan man enkelt med knapptryckningar växla mellan upplåsning via fjärrkontroll och upplåsning via knappsats. Obsavera att man alltid måste ha tillgång till inlagd kod för att kunna göra några ändringar. Det är därför lämpligt att välja koden 1111, eller på annat sättförsäkra sig om att aktuell kod inte "tappas bort", exempelvis vid ägarbyte.
1. Kontrollera att kodlåset är initierat, och fungerar på avsett sätt:
Tändning på - fast rött, kod - fast grönt. starta.
2. Programering av fjärrkontroll: ( det får inte ta mer än 10 sek mellan stegen)
- slå på tändningen.
- mata in aktuell kod (se till att notering om koden finns sparad)
- tryck "C C" på knappsatsen, 2 pip hörs
- tryck på första fjärrkontrollen, (c-låsning, EJ spärrlåsknappen), 3 pip hörs
- tryck på andra frärrkontrollen, eller igen på första om det bara finns en, 4 pip hörs
- tryck "C C" på knappsatsen, 5 pip hörs, programeringen är avslutad
3. Val mellan funktioner:
För att välja upplåsning via fjärrkontroll
- slå på tändningen
- mata in aktuell kod
- tryck"C1C"
För att återgå till upplåsning med kod, gör likadant men tryck "C0C"
Hoppas du förstår detta. Själv klarade jag inte av mitt kodlås. Det var helt bortkopplat. ( Kan bara göras då motorn är igång)
Strular man till det måsta man byta styrboxen , enligt Peugeot Helsingborg.
Lycka till.
91an
Programeringen görs för den enskilda fjärrkontrollen, och måste således göras om när den byts ut. Man kan välja att lägga in en eller två fjärrkontroller. Har man bara en, ska den läggas in i båda minnena, se nedan. När programeringen utförts, kan man enkelt med knapptryckningar växla mellan upplåsning via fjärrkontroll och upplåsning via knappsats. Obsavera att man alltid måste ha tillgång till inlagd kod för att kunna göra några ändringar. Det är därför lämpligt att välja koden 1111, eller på annat sättförsäkra sig om att aktuell kod inte "tappas bort", exempelvis vid ägarbyte.
1. Kontrollera att kodlåset är initierat, och fungerar på avsett sätt:
Tändning på - fast rött, kod - fast grönt. starta.
2. Programering av fjärrkontroll: ( det får inte ta mer än 10 sek mellan stegen)
- slå på tändningen.
- mata in aktuell kod (se till att notering om koden finns sparad)
- tryck "C C" på knappsatsen, 2 pip hörs
- tryck på första fjärrkontrollen, (c-låsning, EJ spärrlåsknappen), 3 pip hörs
- tryck på andra frärrkontrollen, eller igen på första om det bara finns en, 4 pip hörs
- tryck "C C" på knappsatsen, 5 pip hörs, programeringen är avslutad
3. Val mellan funktioner:
För att välja upplåsning via fjärrkontroll
- slå på tändningen
- mata in aktuell kod
- tryck"C1C"
För att återgå till upplåsning med kod, gör likadant men tryck "C0C"
Hoppas du förstår detta. Själv klarade jag inte av mitt kodlås. Det var helt bortkopplat. ( Kan bara göras då motorn är igång)
Strular man till det måsta man byta styrboxen , enligt Peugeot Helsingborg.
Lycka till.
91an
Peugeot 1007 -06
Re: mera frågor om kodlåset
wavik© wrote:om jag har fattat det hela rätt så är mitt kodlås aktiverat,
när jag låser upp bilen så blinkar det en röd diod vid kodlåset och när jag slår på tändningen så blinkar det en grön, är kodlåset då inkopplat?
vad händer om jag lossar på batteri kabeln? slår starspärren in då?
eftersom jag inte har nån kod till den är jag lite skraj för å göra bort mig med det...
-/Christian
Det är inte inkopplat, om det är inkopplat måste du slå in koden varje gång du skall starta, fungerar så på bilar innan åm -96.
Efter -96 så går det inte att koppla ur, utan man måste antingen låsa upp bilen med fjärren eller slå in koden om bilen varit avstängd och förardörren öppnad.
Re: mera frågor om kodlåset
Claes B wrote:Det är inte inkopplat, om det är inkopplat måste du slå in koden varje gång du skall starta, fungerar så på bilar innan åm -96.
Efter -96 så går det inte att koppla ur, utan man måste antingen låsa upp bilen med fjärren eller slå in koden om bilen varit avstängd och förardörren öppnad.
mm har kommit fram till det oxå, och sen bryr ja ig inte om den startspärren eftersom larmet har startspärr/imobilizer (stavning?)
men tack endå
-/Christian
Snälla du, har sagt till dig att det är helt ok att starta nya trådar och inte lyfta jättegamla trådar. Var vänlig och gör så.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.