konstigt missljud i bilen

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
wavik©

konstigt missljud i bilen

Post by wavik© »

har börjat reta mig på ett konstigt misljud i bilen, man hör det bäst när man kör sakta, typ förbi en skola el. dyligt (30km/h)

När man släpper/trycker på gasen så låter typ som ett stenskott slår till bilen ungefär vid förardörren nertill, tror tillochmed att de är olika ljud för släppa gas (dink) gasa (donk).
Har inte lyckats komma fram till var ljudet axakt kommer ifrån...
nån som kan ha nått tips????

kan tillägas att förardörren hänger lite snett, har nya splintar, skal bara byta dom :)

-/Christian
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

de e såhär, att under gaspedalen sitter det två stycken metallburkar, med en liten pinne mellan... och på undre delen av pinnen så sitter en hammar-liknande sak som slår på den nedre lite större burken och då hör du ett DONK när du för gaspedalen nedåt, och när du släpper gasen åker pinnen upp mot den lite mindre burken o då låter det dink istället... så allt du behöver e att ge bort din bil till mig så e du av me problemet sen. Erkänn att det är ett klart smidigt sätt att slippa ljudet?
Richard Gustavsson

Post by Richard Gustavsson »

Ibland kan det vara dörrsprintarna som är glappa, Har bytt på några bilar för just klapperljud.
Kör 306 GTi på kvällarna, när jag inte skruvar Blå Ascona
Mitt lilla Opelprojekt
Member #53
Peugeot Sport Club of Sweden
Ny film ut nu! http://www.nogg.se/rmotorsportvideo
wavik©

Post by wavik© »

Richard Gustavsson wrote:Ibland kan det vara dörrsprintarna som är glappa, Har bytt på några bilar för just klapperljud.

aah då får ja nog ta tummer R å byta dom då.....

Klew: du kan köpa min sierra iställer så blir ja av me de problemet iallefall 8)
klew
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by klew »

köpa en sierra? omg... ja kanske skulle kunna tänka mig att åka till gbg o hämta en sierra (föutsatt att den fungerar då) men betala för den? :D
Fast det är en rätt rolig vinterbil antar jag, en kompis o ja åkte runt o sladdade sönder hans farsas (fd) ögonsten tills bakhjulen såg ut ungefär /-\ nåt sånt (sett bakifrån, använd fantasi så fattar du va ja menar, snett åt H-vete), tycker ja va rätt sexigt ^^ om den funkar ger jag 2k fast då ska den funka till nästa vår :D (du får inte ta illa upp men ja har inte så höga tankar om sierror efter att ha sett hur min kompis sierra ser ut) om du kollar på http://clue.e.phetast.nu/dumpster/schladden.rar packar upp den o sen kollar filmen så ser du _teh_ forrd o min kompis 740 när vi försökte köra sönder dom för ett par veckor sen när snön försvunnit (ett par veckor innebär nog 2 månader ^^) riktigt risiga bilar, men de håller fortfarande ihop (trots att volvon har kört i diket o får spänna ihop motorhuven me spänn-band lr f*n va de heter) vi kan byta hans ford mot din 205a annars? :P då har du ju två sierror, kan livet bli bättre?

-edit- Servern ligger nere men kommer säkert upp senare :P
wavik©

Post by wavik© »

klew wrote: din 205a annars? :P

öhh 405, fyra nolla femma
å på det andra NEJ
Guest

Post by Guest »

nollkoll, hej o håå :lol:
Guest

Post by Guest »

oh 405 =P sry...
kan ta den oxå då ^^
Johan P

Post by Johan P »

Har EXAKT samma ljud i min, tror det e det med dörren för om man trycker fast dörren hör man inget ljud iallafall. Har nysvarvade special sprintar liggandes och väntar på att man som sagt ska få T ur R och sätta igång :)
Image SÅLD!
Post Reply