Gas

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Xeir

Gas

Post by Xeir »

Jag vet inte hur gaspedalen ska reagera riktigt.
Men på min 205a kan jag knappt tänka på att röra gaspedalen innan bilen rycker till och börjar axxa.
Spelet från 0gas till att man trycker ner gaspedalen ger för mkt bensin tycker jag själv.
Är det bara att acceptera och låta det vara så eller går det att justera?
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
Amar

Post by Amar »

gasen på 205:an är jävligt känslig, det var den på min också.. tror att det skall vara så, vet nte om det är extremt känsligt hos dig, men känsligt skall det vara..

skönt att den reagerar så snabbt, men lite jobbigt när man kör i köer..

alltid kul när folk som kör andra bilar skulle provköra min, då lät det somriktiga körskolestarter. massa gas o långsamt upp med kopplingen ;)
stellan

Post by stellan »

Precis som Amar säger så är den känslig som f*n... har höärt lite klagomål angående den... är svårt att kör mjukt å fint... spec när man rullar på ettans växel å ska åka iväg igen så blir det ett satans ryck om man inte andvänder kopplingen...
Xeir

Post by Xeir »

Leibel wrote:Precis som Amar säger så är den känslig som f*n... har höärt lite klagomål angående den... är svårt att kör mjukt å fint... spec när man rullar på ettans växel å ska åka iväg igen så blir det ett satans ryck om man inte andvänder kopplingen...

OOkei.. Joo. det blir ju ett roligt ryck där.. och saken blir ju inte bättre av att kopplingen är dålig. Jaja.. får väl slira på kopplingen i fortsättningen med då :)
//Andreas
Pölsa & Pomme-Fries
Fiskpinnar och punchpraliner!
Post Reply