Min koppling är lite skum...

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Jocke W

Min koppling är lite skum...

Post by Jocke W »

Min koppling är konstig..eller så är det bara en sån där man får lära sig att hantera..men iallafall..När man trycker ner kopplingen är det som vilken bil som helst..men när man ska ta upp den..så är det grymt "kort" mellan kopplad och fullt uppe..alltså inte pedalens placering utan när det börjar komma till dragläget och när man ska rulla iväg.....förstår ni?..kan försöka förklara bättre annars..

men ska det va så?..eller är kopplingen byt mot nåt rejsigare..eller håller den på att säga upp sig??..
205 S16, Som kommer ut ur garaget sommarn 2004 ;)
Jocke W

Post by Jocke W »

Men hjälp då!! :lol:
205 S16, Som kommer ut ur garaget sommarn 2004 ;)
Attsäter
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Attsäter »

min koppöing var förut så att man kunde bara släppa upp den lite lite innan dragläget kom, men sen så rasade kopplingen...

Nu ärdet lite bättre, men det ju inget jättespann mellan första dragläget och när den tagit helt..

/Marcus
Peugeot 205 -88 TIC
Peugeot 106 -97 Rallye
siverby

Post by siverby »

Den tar för högt upp menar du? Då är väll vajern för hårt spänd kanske, bara att justera.
Niklas

Post by Niklas »

välkommen till 205'ans värld.. allvarligt, 205'an har ingen snäll koppling. men just i fallet med din bil så är det definitivt en förvarning om växellådshaveri och punktering höger bak ;) ;D :roll:
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Patrik R

Post by Patrik R »

min koppling på 205an (mi16) tog jävligt bra och framför allt med litet spel. Inget jag direkt klagade på. Snabbare växlingar så, men en vacker dag så "poff" så kunde jag inte trampa ur helt, och sen blev kopplingen aldrig bra något mer.

Fråga mig aldrig vadfan som hände vid det rödljuset. Jag trodde att en bit av lamellen lossnat eller något och lagt sig emellan. Så syntes det inte direkt vara, men lamellen var helt slut.

Man kan alltså inte alltid veta att en koppling e på väg att ge sig när dragläget börjar förlängas, som det var på kopplingen jag hade innan denna. Den blev segare o segare och tll sist palla den inte hålla emot momentet på låga varv. Det kan smälla till på ett öjneblick.
.::Independent Variant User::.
Post Reply