Min koppling är konstig..eller så är det bara en sån där man får lära sig att hantera..men iallafall..När man trycker ner kopplingen är det som vilken bil som helst..men när man ska ta upp den..så är det grymt "kort" mellan kopplad och fullt uppe..alltså inte pedalens placering utan när det börjar komma till dragläget och när man ska rulla iväg.....förstår ni?..kan försöka förklara bättre annars..
men ska det va så?..eller är kopplingen byt mot nåt rejsigare..eller håller den på att säga upp sig??..
Min koppling är lite skum...
Min koppling är lite skum...
205 S16, Som kommer ut ur garaget sommarn 2004 
välkommen till 205'ans värld.. allvarligt, 205'an har ingen snäll koppling. men just i fallet med din bil så är det definitivt en förvarning om växellådshaveri och punktering höger bak
;D 
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
min koppling på 205an (mi16) tog jävligt bra och framför allt med litet spel. Inget jag direkt klagade på. Snabbare växlingar så, men en vacker dag så "poff" så kunde jag inte trampa ur helt, och sen blev kopplingen aldrig bra något mer.
Fråga mig aldrig vadfan som hände vid det rödljuset. Jag trodde att en bit av lamellen lossnat eller något och lagt sig emellan. Så syntes det inte direkt vara, men lamellen var helt slut.
Man kan alltså inte alltid veta att en koppling e på väg att ge sig när dragläget börjar förlängas, som det var på kopplingen jag hade innan denna. Den blev segare o segare och tll sist palla den inte hålla emot momentet på låga varv. Det kan smälla till på ett öjneblick.
Fråga mig aldrig vadfan som hände vid det rödljuset. Jag trodde att en bit av lamellen lossnat eller något och lagt sig emellan. Så syntes det inte direkt vara, men lamellen var helt slut.
Man kan alltså inte alltid veta att en koppling e på väg att ge sig när dragläget börjar förlängas, som det var på kopplingen jag hade innan denna. Den blev segare o segare och tll sist palla den inte hålla emot momentet på låga varv. Det kan smälla till på ett öjneblick.
.::Independent Variant User::.