Turbo-konvertering till 206 Gti
Turbo-konvertering till 206 Gti
Söker nån som har erfarenhet av detta. Intresserad av hur mycket d gör för min lilla bil.........hur mycket vågar man ta ur bilen innan saker börjar rasa?
Gik Turbo har gett mej ett pris på 45.000 å dom ska skicka mej en spec snart.......kan man få lite synpunkter på d hela?
jag gav 139.000 för min å den e 2 månader gammal......så 139.000+45.000=en Rc eller en 206 gti med turbo......vad skulle ni välja?
Min bil kommer säkert kosta 1/2 Miljon innan man e nöjd:-(
Lustgas.....nån som har det i en 206 Gti?
Gik Turbo har gett mej ett pris på 45.000 å dom ska skicka mej en spec snart.......kan man få lite synpunkter på d hela?
jag gav 139.000 för min å den e 2 månader gammal......så 139.000+45.000=en Rc eller en 206 gti med turbo......vad skulle ni välja?
om du söker lite på forumet så finns det massot att läsa.. en turbo konvertering "gör" inte något för en bil, det beror på vad du vill / vågar ladda och vad bilen klarar. .blablabla, massor..
återkom när du har spec från gik.. då blir det lättare, det har varit problem med att överladda 206 gti förut, har för mig att fodrerna vandrade och att blocken slogs sönder som en följd av detta, men allt går ju med rätt prylar i maskin
återkom när du har spec från gik.. då blir det lättare, det har varit problem med att överladda 206 gti förut, har för mig att fodrerna vandrade och att blocken slogs sönder som en följd av detta, men allt går ju med rätt prylar i maskin
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
-
Stenis
- Super Senior
Vill inte på några sätt sätt käppar i hjulen på dina idéer, men anledningen till att det inte rullar så många, om några konverterade 206: or är att blocket inte håller mer än 0,2 bar.
Hade dom planerna med min förut, men lade dom på is efter långa mailsamtal med JoCCe (EVO-JoCCe).
Dom hade tillsammans med engelsmän och danskar testat en trave bilar och blocket, inte toppen asså utan blocket spricker.
Du får jättegärna testa och motbevisa alla! Ingen blir gladare än jag..
Men hör dig för och dubbelkolla alla fakta 4 ggr innan du sätter igång, så slipper du slänga massa pengar i havet.
Hade dom planerna med min förut, men lade dom på is efter långa mailsamtal med JoCCe (EVO-JoCCe).
Dom hade tillsammans med engelsmän och danskar testat en trave bilar och blocket, inte toppen asså utan blocket spricker.
Du får jättegärna testa och motbevisa alla! Ingen blir gladare än jag..
Men hör dig för och dubbelkolla alla fakta 4 ggr innan du sätter igång, så slipper du slänga massa pengar i havet.
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!
Re: Turbo-konvertering till 206 Gti
Thompa wrote:Söker nån som har erfarenhet av detta. Intresserad av hur mycket d gör för min lilla bil.........hur mycket vågar man ta ur bilen innan saker börjar rasa?
Mita här på forumet har lustgasmatat sin 206 GTi.
Personligen hade jag hellre tagit RCn pga allt annat som är uppgraderat på den, men har du precis köpt GTi:n förstår jag om du inte är så sugen på att sälja den direkt och förlora en massa pengar.
André Voss | Banbil: 205 GTi -90 | Barnbil: 308 SW Allure 1.6 Turbo -11
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
Körde:
306 Roland Garros 1.8 -99
406 V6 3.0 Sport -01
206 GTi -00
- Peter Igelhammar
- Crew

greven kör gasat. Och förmodligen hade det vatt enklare att köpa en Rc från början. Det e alltid så mkt mer, det e kopplingsbyten mm som dras med. Skälva byggnationen e det lättaste, men det e klart GIK vet vad de håller på med så det kan ju vara en variant. KOlla att allt ingår i den satsen. Och helst nån garanti. Älskar ljudet från en turbo...pysch pysch
Peugeot Sport Club Crew
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
http://www.igelhammar.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Just nu:
307 Kombi HDI FAP 08a 110 pigga
Tidigare:
406 coupé, 106 Rallye, 205 Gti, 405 mi16 ,309 Gti/16, 205 cti mi16
Vem är Mr Cap?
Du må ikke drite i hanskeromme.
Om d inte finns nått hopp för min söta lilla Pugge så byter jag till civic Type R istället. Den va ruskigt skön att köra. Rc har jag inget för....låter som en liten trimmad moppe......f*n jag höll på att skämmas när jag provade den....d går visserligen att byta till bättre avgassystem men den gillar jag inte. Sen stolarna får jag panik i....e lite för bredaxlad för att sitta i den....får precis plats i Gti stolarna. Så om d inte finns nått hopp får man väl byta märke.........men jag tycker fortfarande 206:an e den snyggaste småbilen idag.....å annars får man väl leva på sitt utseende:-)
-
Stenis
- Super Senior
Hopp finns det alltid. Men överladdat hopp till rimlig peng är nog värre.
Mekaniskt går den att pina upp till mellan 170 - 190hk utan allt för stor plånbok och vedervärdiga ingrepp.
Jobba på insug, grenrör, kammar, chip, filter och ev. moddad topp så når du dit. Det är manligt med rå styrka utan konstgjord andning...

Mekaniskt går den att pina upp till mellan 170 - 190hk utan allt för stor plånbok och vedervärdiga ingrepp.
Jobba på insug, grenrör, kammar, chip, filter och ev. moddad topp så når du dit. Det är manligt med rå styrka utan konstgjord andning...
Mazda 6 MPS -06 till salu...!!!!!
Grumpy Old Fart!!
Grumpy Old Fart!!
Ställde frågan till Ecosse (http://www.ecosse-peugeot.co.uk/):
"I´ve heard (from well informed sources i might add) that the
cylinder head will not cope with the increase in power given by a turbo.
How have you dealt with this problem? Or have you not had this problem?
Sincerely, Pelle."
De svarade:
"We can do a Turbo conversion for the 206 GTI, this will give approx
270BHP, but because of the large amount of custom work and the amount of strengthening and uprating that we need to do to keep it reliable you
would be looking at approx £8500+VAT, however we can also do a
Supercharger for the 206 GTI which takes power to around 220BHP, this
costs around £4500+VAT, the best thing you can do is to give us a call
on 01506 516 106 for more info or to speak to one of our technicians to
discuss your budget and what options are open to you,
Regards
Tony"
"I´ve heard (from well informed sources i might add) that the
cylinder head will not cope with the increase in power given by a turbo.
How have you dealt with this problem? Or have you not had this problem?
Sincerely, Pelle."
De svarade:
"We can do a Turbo conversion for the 206 GTI, this will give approx
270BHP, but because of the large amount of custom work and the amount of strengthening and uprating that we need to do to keep it reliable you
would be looking at approx £8500+VAT, however we can also do a
Supercharger for the 206 GTI which takes power to around 220BHP, this
costs around £4500+VAT, the best thing you can do is to give us a call
on 01506 516 106 for more info or to speak to one of our technicians to
discuss your budget and what options are open to you,
Regards
Tony"
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Thompa wrote:Om d inte finns nått hopp för min söta lilla Pugge så byter jag till civic Type R istället. Den va ruskigt skön att köra. Rc har jag inget för....låter som en liten trimmad moppe......f*n jag höll på att skämmas när jag provade den....d går visserligen att byta till bättre avgassystem men den gillar jag inte. Sen stolarna får jag panik i....e lite för bredaxlad för att sitta i den....får precis plats i Gti stolarna. Så om d inte finns nått hopp får man väl byta märke.........men jag tycker fortfarande 206:an e den snyggaste småbilen idag.....å annars får man väl leva på sitt utseende:-)
Hrmpf.. Kasta inte skit på min bil! *Skrattar..
Köp du en Type-R. Så kan vi rejsa sen.. Så visar ja dig vart skåpet skall stå, med min trimmade moppe!
Medlem 894 - Mattias Sjöö
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
Peugeoter jag tidigare ägt:
Ljusblå 2003 Peugeot 206 S16 (XSi)
Silver 2004 Peugeot 206 RC
Grön 1990 Peugeot 205 R. Garros (Skrotad)
Röd 1991 Peugeot 405 GLX (Skrotad)
Vit 1989 Peugeot 205 XR (Reservdelsbil) (skrotad)
Grön 1997 Peugeot 406 SV 2.0T
Mellan Peugeoter just nu, kör pizza räser..
Svart BMW 523i Touring 1999
Peugeoter jag tidigare ägt:
Ljusblå 2003 Peugeot 206 S16 (XSi)
Silver 2004 Peugeot 206 RC
Grön 1990 Peugeot 205 R. Garros (Skrotad)
Röd 1991 Peugeot 405 GLX (Skrotad)
Vit 1989 Peugeot 205 XR (Reservdelsbil) (skrotad)
Grön 1997 Peugeot 406 SV 2.0T
-
Mackalalalan
Peter Igelhammar wrote: Älskar ljudet från en turbo...pysch pysch
Du med?! Därför kör jag med det! http://www.garaget.org/show.php?car=481Aldrig mer franskt
Mackalalalan wrote:Peter Igelhammar wrote: Älskar ljudet från en turbo...pysch pysch
Du med?! Därför kör jag med det! http://www.garaget.org/show.php?car=481
Kör du med det För att Igelhammar gillar det?
Volkswagen Passat Variant TDI170 DSG 4Motion 2011
-
Mackalalalan