Honda CBR600RR -07 a la Supersport http://www.highsider.se
_________________ "Man är inte full om man kan ligga på golvet utan att hålla i sig"
Dean Martin
det vanliga brukar att vara typ nåt i stil med:
sköl på rengöringsmedlet, låt kallt vatten rinna genom filtret, från insidan och utåt.... låt självtorka... spreja in filtret med olja så det är lika mycket olja på det som det var när du köpte det..
Vem tipsade om att man kunde köpa olja tillverkad för annat ändamål och spreja på? Kanske är ett billigare alternativ än att köpa från filtertillverkarna själva?
Bystedt wrote:Vem tipsade om att man kunde köpa olja tillverkad för annat ändamål och spreja på? Kanske är ett billigare alternativ än att köpa från filtertillverkarna själva?
Kanske var jag.
Använder ATF. Förgasarolja av den modellen man hade till volvo/saab är också bra (samma sak), smidig flaska för ändamålet.
Spray är bara nåt nytt påfund för folk som inte vågar bli skitiga om fingrarna.
Tvättar gör man först med avfettning sen med rengöringsmedel av nåt slag. Avfettningen löser, ja just det, oljan. Rengöringsmedlet smutsen. Sen måste de va torrt innan man oljar in det.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
306 GTI wrote:Ja som jag tänkte då.. av fettning funkar bra..
Kan itne förstå att det är så SKETTET! är ju till och med ett insats filter.. Flugor och grejer USCH! Kanske orkar bilen över 230 sen
//Martin
Sätt myggnät för intaget så slipper du en del flugor
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet! Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig Service eller rep. av din Peugeot?http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false; Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Antar att du redan ha gjorde rent det nu..
Men jag har och ett Kn insatts som jag gjorde rent i förra veckan.
Jag tappa upp diskhon hemma o hällde i en massa diskmedel o göra runt
filtret i nån minut där nere, slängde inn det i ugnen i 5 in på ca 75 grader så det torka fort. Sen dränkte jag det i "Castrol Airfilter Oil" o lät det va i några minuter, pressade sen ut all överflödig olja o vänta en kvart 20 min sen satte jag i det i bilen igen.
Rickard Ingvarsson wrote:Sen dränkte jag det i "Castrol Airfilter Oil" o lät det va i några minuter, pressade sen ut all överflödig olja o vänta en kvart 20 min sen satte jag i det i bilen igen.
ehm...de där e ju typ de dummaste du KAN göra...filtret ska sprejas MÅTTLIGT...sånt där inbjuder ju f*n bara till att pajja LMM...