Min 205 (1990) blir blöt i bagaget, och jag har svårt att finna läckan. Gummilisten är OK. Någon som vet om det brukar läcka in, och i så fall varifrån?
Jag har taklucka, det låter nog mer som om det är något i stil med dränering, eftersom det blir så mycket på så kort tid. Men vad f*n, rinner vattnet från takluckan ned i bagaget? (förutom att det rinner ned kallt vatten i armvecket när man öppnar med handtaget...)
Glöm dräneringarna Ta i stället loss insidan på bagageluckan. Kolla sedan lite snett ovanför låscylindern, efter en "styrpig" till den yttre plastpanelen. Folk blir överaskade när de upptäker att så mycket vatten kan sippra in där. Vattnet rinner så långsamt mellan yttre plastpanelen och plåten, så att det hinner läcka in. Lägg silikon på piggen på insidan. Kolla även så att låsringen sitter ordentlig tryckt på piggen. Om du ser det som på bilden så sitter piggen till höger lite snett ovanför låscylinder.
Med Vänliga Hälsningar
Michael "Flash" Kordon
Founder of Peugeot Sport Club of Sweden since 1996
_________________ www.beloveddogs.se
Jag hade också problem med vattenläckage i bakluckan men fick fixat det till slut Tog bara silicon runt plastpluggarna som håller fast mattan så vare klart.
Trodde inte det kunde komma in så mkt därigenom men det gjorde det
f*n, det låter som om det läcker in precis överallt, från spolaren, takluckans dränering (låter ju sjukt), gummilisten, plastluckans styrpluggar och mattans pluggar. Tack för illustrationen och alla tips! Nu blir det hem och knåda silikon.