jädrans grenrör !!!!
jädrans grenrör !!!!
det läcker avgaser i mängder mellan grenrör och downpipe.
ska det vara någon tätningsmassa imellan ?
det är bara en massa ståltrådar.
Ska jag smeta på samma gegga som man använder till att täta avgassystem med?
ska det vara någon tätningsmassa imellan ?
det är bara en massa ståltrådar.
Ska jag smeta på samma gegga som man använder till att täta avgassystem med?
Åk till peugeot och köp paknings satsen som ska sitta imellan grenrör och downpipen. Ser ut som en massa ståltråd pressat till en konisk ring. Det följer även med nya skruvar och fjädrar till dem. Det kostade runt 200kr till min har jag för mig.
Den tätning du har sitter där nu är helt enkelt förbrukad. De pressas ihopp allt efterssom och den nya du får kommer garanterat se betydligt större ut.
Lycka till!
Den tätning du har sitter där nu är helt enkelt förbrukad. De pressas ihopp allt efterssom och den nya du får kommer garanterat se betydligt större ut.
Lycka till!
Se upp för igelkottar!
306 GTi såklart!
306 GTi såklart!
Broström wrote:Åk till peugeot och köp paknings satsen som ska sitta imellan grenrör och downpipen. Ser ut som en massa ståltråd pressat till en konisk ring. Det följer även med nya skruvar och fjädrar till dem. Det kostade runt 200kr till min har jag för mig.
Lycka till!
Ska det sitta en packning på 306an med?
mvh /Martin
Körde svart 306 GTI.
Autofrance tar 130.- för packning/bultsats.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Ja det ska sitta en på 306 an med. Den sitter i klämm mellan grenröret och downpipen. Om du tittar under bilen så kommer du att se två fjädrar som sitter på två bultar lossar du dem så följer avgassystemet med ner en bit och du ska då se packningen.
Ja 130Kr tycker jag att jag känner igen.
Se upp för igelkottar!
306 GTi såklart!
306 GTi såklart!
det funkade bra med sån där tätningsmassa. Men en konstig grej hände när jag startade bilen. Den gick väldigt trögt... så jag varvade till 4k. sen sa det PANG ! och halva katalysatorn åkte på backen ! (innehållet)
Varför pajjade den just nu för ?
rädd för att jag har ett igentäppt katalysator nu
det skramlar väldigt mycket i den när jag kör osv.
tycker ni jag ska fixa en tom katt och sätta i ?
Varför pajjade den just nu för ?
rädd för att jag har ett igentäppt katalysator nu
det skramlar väldigt mycket i den när jag kör osv.
tycker ni jag ska fixa en tom katt och sätta i ?
-
Sundin på jobbet
Broström wrote:Ja det ska sitta en på 306 an med. Den sitter i klämm mellan grenröret och downpipen. Om du tittar under bilen så kommer du att se två fjädrar som sitter på två bultar lossar du dem så följer avgassystemet med ner en bit och du ska då se packningen.
säker? hade nere mitt system så sent som förre veckan och jag har ingen packning i mellan där och aldrig haft heller.... Får väl försöka skaffa en då...
mvh /Martin
Körde svart 306 GTI.
-
Joakim Enoksson
- Guldmedlem

Det ska sitta en packning på anslutnings delen på grenröret men den kan se ut som en del av grenröret. Har du en konisk anslutning ner mot avgassystemet så sitter den där annars ser det ut som en klack med en rör stump och sluter inte tät. Skulle skicka med en skiss men lyckades inte komma på hur man bär sig åt för att bifoga en fil...
Så ser det ivarige fall ut på min en 97:a
Så ser det ivarige fall ut på min en 97:a
Se upp för igelkottar!
306 GTi såklart!
306 GTi såklart!