Jag har ett problem med vibrationer i motorväxellåda under motorpådrag. När bilen är lastad med fler än 1 passagerare. eller i motlut.
Känner att hela billen vibrerar och om man håller handen på växelspaken så vibrerar den kraftigt. Undrar nu vad det kan vara för fel? Om någon haft det problemet?
Har kollat allt i framvagnen som tex drivknutar, lager, upphängning,osv
tror att det skulle kunna vara motorfästen som blivit glappa. höger är nytt.
I så fall har jag en fråga till: Undre plus vänster motorfästet går det köpa billigare från autofrance? eller är det annat till cittran.
Samt hur tar man bort höger drivaxel som går genom motorfästet?
Eller Kan det räcka att byta den lilla busningen som sitter mellan stag o karossen?
Bilen är en MI16 -92
Tacksam för svar.
Motorfäste?
Att ta ut drivaxeln ur lagringen på baksidan av blocket är inte så svårt.
Titta på insidan av aluminumklumpen som lagret går igenom.
Där sitter det två muttrar, diameter 11 mm.
Skruva upp dom. När du skruvat dom nästan ända ut så går själva skruven att vrida. Den har ingen normal skalle utan en hake i ett spår som hakar i lagret. Och då blir lagret fritt.. och kan ev dras ut.
Jag har en drivaxel härhemma där jag måste klyva aluminiumet för att få loss den.. Eller wd40-a den nån vecka..
Titta på insidan av aluminumklumpen som lagret går igenom.
Där sitter det två muttrar, diameter 11 mm.
Skruva upp dom. När du skruvat dom nästan ända ut så går själva skruven att vrida. Den har ingen normal skalle utan en hake i ett spår som hakar i lagret. Och då blir lagret fritt.. och kan ev dras ut.
Jag har en drivaxel härhemma där jag måste klyva aluminiumet för att få loss den.. Eller wd40-a den nån vecka..
-
Guest