Är Simons system rostfria?
Är Simons system rostfria?
Hej !
Jag har en 205 GTI 1.9 -90.
Undrar om Sportsystemet som finns på mekonomen, Är det ett 2" Simons system som dem säljer där? Och är det ett rostfritt system? Om det är det, finns det samma sak fast inte rostfritt system, tänkte man kunde spara en peng i så fall.
Undrar om Sportsystemet som finns på mekonomen, Är det ett 2" Simons system som dem säljer där? Och är det ett rostfritt system? Om det är det, finns det samma sak fast inte rostfritt system, tänkte man kunde spara en peng i så fall.
The apperception of reality in relation to the synthesis of imagination is the understanding.
Re: Är Simons system rostfria?
KeLi wrote:Hej !
Nej, det är inte rostfritt.
- Christofer Soderbaum
Plåten i ljuddämparna är nån form av rostfri plåt men rören där emellan är sannerligen inte rostfritt. Efter en vinter börjar färgen flagna och rören rosta. På min bil blåstes mellandämparen sönder och började skramla, har bara bakdämpare nu. Inte ett system jag rekommenderar iaf om man vill trimma.
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
Vauxhall VX220 Turbo -03
-
Guest
Sundin på jobbet
Christofer Soderbaum wrote:De sägs vara rostfria men rostar fint ändå.
Vem säger att de är rostfria?
-
Sundin på jobbet
-
ulwe
Det beror på vilken bilmodell, till 306 GTi är dom rostfria. Köpte ett sånt för 6 månader sen. Plåtkvaliten är typ rostfri, men med en matt yta, ingen högglans. Dom säger att det är samma material som används i katalysatorplåten. Passformen var nästan OK, anslutningen mot katten gav en liten strypning + att jag fick såga av röret ut från katten för att få ihop det.
- Christofer Soderbaum
Det har jag läst på nån hemsida till någon som säljer dem för inte alls längesen, men kollade www.ray.se nu och så va det visst inte, utom i vissa fall, "top quality".
See you @ Grand Hyatt, Dubai, UAE
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
- Tillhör samhällsgruppen "Restaurangpersonal, världens fattigaste miljonärer" -
KeLi wrote:Hur mycket gör egentligen framdämparen? Gör den någon skillnad överhuvudtaget, och i så fall är det mycket skillnad? Tänkte man kunde spara pengar på att inte köpa den.
Kör ofrivilligt med bara bakre dämparen och generellt sett går det bra men vissa vartal är lite jobbiga. T.ex runt 2000 och 4000rpm
Ivar Sveninge
Vauxhall VX220 Turbo -03
Vauxhall VX220 Turbo -03