Hjälp..!
Körde min peugeto 205 GTI en fin dag.. stängde av den för att kopa ngt på macken kom tillbaka sen och kunde inte få igång den!!
Sen dess har jag fått igång den med startkabblar.. enda sättet.. ok först trodde jag det var batteriet så jag köpte en sprilllans ny batteri på 62 AMP och 480 i strömstyrka..
Får inte igång den heller..(OBS BARA FORTFARANDE MED STARTKABBLAR FUNGERAR BILDEN FORTFARANDE)
lätt en snubbe kolla det.. han sa det var generatorn.. nåja.. vi bytte generator.. mot en annan begagnad som han sa fungerar bra från en peugeot 205 gti som gått 9000 mil....resultat: NU STARTAR INTE ENS BILEN MED STARTKABBLARNA LÄNGRE!!.. så jag e helt fucking jävla förbannad att jag lätt ngn peta i min bil.. nåja.. var förbi skrotten idag för att testa den generatorn som satt i min bil, DEN fungerade men fick svaret att den låg på gränsen alltså.. döende.. men va f*n.. nu startar inte ens bilen med startkabblar längre så.. !!!!!
Var ligger felet??.. har testat så att strömmen går till o från generatorn till batteriet.. och vice versa vilket det gör.... jag fattar ingenting.. någon som råkat ut för samma sak??.. BEHÖVER LITE HJÄLP HÄR... !! Innan jag får ge upp och lämna den på en PEUGEOT servive verkstan och bli uppäten på många tusen spänn!!
HELP!!
-L-