Fy f*n jag vet inte hur många ggr jag har varit på ombesiktning !! *grrr* blir f*n galen !!! Fick nedslag på Lambda-värdet på ombesiktningen nu !! Hade lust att slå ngn därinne på bilprovningen !! Och hur farligt var det då ? Mitt lambda-värde 1.15 o gränsvärde är 0.97-1.03 !!! Ohhh ! Fick trösta mig med att jag fick godkänt på mina 5 andra 2:or iaf +att mina co-värden är äckligt bra CO: 0.0 och CO 2500: 0.0
En fråga, jag har inget tädningslås på min bil så jag kan inte kolla felkoder... K-lampan lyser så jag antar att det är lambdan som är kajko ? Eftersom det är enda felet på besiktningen oxå. Ingen i norrköping som har en lambda man kan få låna, för att se om k-lampan slocknar och kanske låna till ombesiktningen !!???
högt värde är snålt ja. men det borde programvaran kompensera för (till en viss gräns i alla fall) som freddan sa, kolla soppan (tryck etc, testa med andra spridare i om du har)
Richard: avgasläckage kan det ju vara,men i sånna fall vid grenröret lr mellan downpipe o grenrör resten är 100% tätt, men skulle K-lampan lysa om det var avg-läckage ??