Vilken bas ska ja köpa?

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Guest

Vilken bas ska ja köpa?

Post by Guest »

Ja har en 405, o ska köpa en bas till bilen. Kan inte riktigt bestämma mig för vad ja ska välja..
Antingen bara en baslåda med en 10'', eller en med två 10''. hehe, eller så har ja kanske tänkte köpa en låda med två 12'' i :D

Undrar hur det låter med 12''or i den bilen, kanske blir bättre ljud med 10''. Nån som har nått förslag :P
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Beror rätt mycket på vilken prisklass du tänkt dig. En kompis till mig har två 10"-basar i sin Mi16 och det spelar rätt bra.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
jaja

Post by jaja »

beror lite på vilken typ av musik du ska spela!!!! e det i princip bara hip hop så satsa på 12:orna då dessa har mer låga frekvenser. Ska du spela mer snabb musik typ hårdrock, techno, pop m.m. satsa då på två 10:or!!!!!
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

jaja wrote:beror lite på vilken typ av musik du ska spela!!!! e det i princip bara hip hop så satsa på 12:orna då dessa har mer låga frekvenser. Ska du spela mer snabb musik typ hårdrock, techno, pop m.m. satsa då på två 10:or!!!!!

Nja, både 12" och 10" klarar av att spela låga frekvenser lika bra.
Pontus81

Post by Pontus81 »

Fick höra en riktigt skön bas förra helgen när jag kom in på Powershop i lkpg.
Boxter hette den och va en 10":are som kostade 1000kr ca.
Satt i en pytteliten låda och d basade så otroligt fint!

Så den basen med lådan och sen ett Earthquake steg till så kommer jag åka runt och le hela tiden :)

Så in o kolla på powershop.se tycker jag.

MVH
Peugeot 307 Sport 2,0 SW
jaja

Post by jaja »

om den klarar låga frekvenser beror till stor del på lådan, men MEN en 10:a bas ger snabbare och mer snärtig bas än en 12:a!!!! :D
Guest

Post by Guest »

Asså, a ja spelar mest techno, så då e ju lika bra att satsa på 10''. Är ju billigare oxå. Jag får kolla runt lite så får ja se va d blir.
Var inne på powershop.se o kollade efter boxter bas, men d verkar inte finnas riktigt.. Boxter sidan hade inte med d på sidan :?

Men e d nån som har nått annat bra förslag på bas ja kan köpa så vore d dunder, kankse fortfarande e mellandagsrea nånstans :D
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

jaja wrote:om den klarar låga frekvenser beror till stor del på lådan, men MEN en 10:a bas ger snabbare och mer snärtig bas än en 12:a!!!! :D

På livekonserter har man knappast mindre än 12"-basar. Jag har då aldrig varit på en konsert och reagerat på att basen skulle va långsam och osnärtig.
Gusten

Post by Gusten »

beror kanske på att på konsert så driver dom med skulle gissa vilt på 20 000W eller liknande. jag skulle satsa på 2st 10". det är mitt personliga val.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]

Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort.
http://www.mickesbilder.webb.se
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Jo jag kör själv med 10" och kommer fortsätta med det. Ville bara slå hål på en myt.
Doffnot

Post by Doffnot »

Tobias "Tobbe" Åradson 309Xs-91
Guest

Post by Guest »

det är en myt att en 12:a skulle vara långsammare än en 10:a
Guest

Post by Guest »

ja kör med två 12or i min mi16 och de dunkar på bra om man tänker på vad ja gav för grejorna 8)
typera

Post by typera »

Finns ett klockrent altenaliv köp BRL:s kampanj bas

en dubbel 12gas och tillbehörande steg kostar typ 2200 lr nått, har det själv i bilen grymt bra ljud och du inte ska tävla i ljud. Men för att poppa lite på stan o sånt är det perfekt :D
Eric Josefsson

Post by Eric Josefsson »

Jag hade 2 gamla MDS audiophile power 12" i min 405.. spelade duktigt trots ryktet om MDS..
Mina framkit från MDS har jag iofs inte varit lika nöjd med :roll:

I hemmet så har jag nu 2st Miami soundworx pro 15" i isobarik i en portad låda.. saker ramlar ner från bokyllan 8)
Peugeot 406 2,0ST -00 Till vardags, Såld
Peugeot 405 Mi16 -90 Pallbocksräsern, Såld.
BMW 635 CSI -82, pallbocksräsern II
///Mi16
PeugeotMannen

Post by PeugeotMannen »

Köpte ett kit från BRL oranga upphängningar på dom 10" och typ 600 spänn för 4 st Subbor. Om man säger så här, folk tittar lite när man åker förbi med RX:en och poppar, hehe.
Peugeot 205 Gti-rx Kolfiberhuv + lite annat gott om ni fattar =)

Post by Radeon »

finns ett super bra ställe i stan som heter "bra ljud i bil" dom har vart med så länge jag kan minnas.. dom är mega bra.. pratade med dom om samma sak.. de är ju som sagt en smak sak.. men som han sa till mig passade nog en 12" bättre än två 10":) men som sagt smaken som baken.. jag köpte en 12" men har inte satt in den :D
Körde förut 306 RC Edition.
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

kan detta va intressant... Har suttit i en Mi 16.. Låter bra tar liten plats..
En 12 tums Kenwood bas

Image

Image
Radeon

Post by Radeon »

nesseman wrote:kan detta va intressant... Har suttit i en Mi 16.. Låter bra tar liten plats..
En 12 tums Kenwood bas

Image

Image

jag som ville ha tag på en kenwood bas :) nu är de dock för sent köpt en lightning audio 12" av red devil :D
Körde förut 306 RC Edition.
nesseman
Klubbmedlem
Klubbmedlem

Post by nesseman »

men snälla Radeon... Den annonsen har ja haft inne sååååååå länge..
Köp denna ändå du..säg ett pris
Post Reply