Ja har en 405, o ska köpa en bas till bilen. Kan inte riktigt bestämma mig för vad ja ska välja..
Antingen bara en baslåda med en 10'', eller en med två 10''. hehe, eller så har ja kanske tänkte köpa en låda med två 12'' i
Undrar hur det låter med 12''or i den bilen, kanske blir bättre ljud med 10''. Nån som har nått förslag
beror lite på vilken typ av musik du ska spela!!!! e det i princip bara hip hop så satsa på 12:orna då dessa har mer låga frekvenser. Ska du spela mer snabb musik typ hårdrock, techno, pop m.m. satsa då på två 10:or!!!!!
jaja wrote:beror lite på vilken typ av musik du ska spela!!!! e det i princip bara hip hop så satsa på 12:orna då dessa har mer låga frekvenser. Ska du spela mer snabb musik typ hårdrock, techno, pop m.m. satsa då på två 10:or!!!!!
Nja, både 12" och 10" klarar av att spela låga frekvenser lika bra.
Fick höra en riktigt skön bas förra helgen när jag kom in på Powershop i lkpg.
Boxter hette den och va en 10":are som kostade 1000kr ca.
Satt i en pytteliten låda och d basade så otroligt fint!
Så den basen med lådan och sen ett Earthquake steg till så kommer jag åka runt och le hela tiden
Asså, a ja spelar mest techno, så då e ju lika bra att satsa på 10''. Är ju billigare oxå. Jag får kolla runt lite så får ja se va d blir.
Var inne på powershop.se o kollade efter boxter bas, men d verkar inte finnas riktigt.. Boxter sidan hade inte med d på sidan
Men e d nån som har nått annat bra förslag på bas ja kan köpa så vore d dunder, kankse fortfarande e mellandagsrea nånstans
beror kanske på att på konsert så driver dom med skulle gissa vilt på 20 000W eller liknande. jag skulle satsa på 2st 10". det är mitt personliga val.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
Finns ett klockrent altenaliv köp BRL:s kampanj bas
en dubbel 12gas och tillbehörande steg kostar typ 2200 lr nått, har det själv i bilen grymt bra ljud och du inte ska tävla i ljud. Men för att poppa lite på stan o sånt är det perfekt
Jag hade 2 gamla MDS audiophile power 12" i min 405.. spelade duktigt trots ryktet om MDS..
Mina framkit från MDS har jag iofs inte varit lika nöjd med
I hemmet så har jag nu 2st Miami soundworx pro 15" i isobarik i en portad låda.. saker ramlar ner från bokyllan
Köpte ett kit från BRL oranga upphängningar på dom 10" och typ 600 spänn för 4 st Subbor. Om man säger så här, folk tittar lite när man åker förbi med RX:en och poppar, hehe.
Peugeot 205 Gti-rx Kolfiberhuv + lite annat gott om ni fattar =)
finns ett super bra ställe i stan som heter "bra ljud i bil" dom har vart med så länge jag kan minnas.. dom är mega bra.. pratade med dom om samma sak.. de är ju som sagt en smak sak.. men som han sa till mig passade nog en 12" bättre än två 10":) men som sagt smaken som baken.. jag köpte en 12" men har inte satt in den