Min bil gick idag genom besiktningen felfritt! Hur nöjd som helst med det. De ryckte och drog i framvagnen men hittade inget fel. Plågade bilen på många sätt de där..
Men som rubriken lyder så drar min bil åt vänster, gjorde så före besiktningen också. Bytte fjäderbenslagring eftersom de var slut (väldigt slut på vänster sida) Bilen blev mer lättstyrd men drar fortfarande åt vänster. Håller jag ratten 10 i 4 höger så går bilen rakt fram.
hmm håller ratten 10 i 4? Du menar inte att rakt upp på ratten är 10 över 12 då eller? Men det kan inte vara så enkelt att det är dåligt med luft i däcket?
Kör: Audi A4 Avant S-Line -07
405 mi16 och 205 Gti is no more Min gamla 405a 309 Gti16 = Såld
kolla så inte bromsen ligger på på höger sida. kan ju va oket som kärvar.
testa att köra lite utan att bromsa (använd handbroms om du nu måste ) å känn sen om skivan ändå är varm... akta så du inte bränner dig dock
Det lär ju inte vara nån broms som ligger på eftersom den blev godkänd i besiktningen.
Drar den åt vänster eller är det bara så att ratten pekar snett?
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Den drar åt vänster. Har jag ratten rakt (kvart i tre ) så vill den åt vänster. Det är samma sak med sommardäcken tyvärr. Vad kan vara paj i framvagnen. Har kört i hårt... Men den drog åt vänster innan det också.
Claes B wrote:Det lär ju inte vara nån broms som ligger på eftersom den blev godkänd i besiktningen. Drar den åt vänster eller är det bara så att ratten pekar snett?
Den drar åt vänster. Har jag ratten rakt (kvart i tre ) så vill den åt vänster. Det är samma sak med sommardäcken tyvärr. Vad kan vara paj i framvagnen. Har kört i hårt... Men den drog åt vänster innan det också.
Jo, om du har ratten rakt, men hur är det när bilen går rakt och du släpper ratten? Svänger den åt vänster av sig själv eller går den rakt fram då?
Om det bara är att ratten pekar fel så är den enklaste boten att ta av ratten och sätta den rakt.
Men om ratten pekar fel för att du måste korrigera så är det ju givetvis nåt galet. Låt en däckfirma göra framvagnsinställning till att börja med så märker ju de om det är nåt som inte stämmer i hjulvinklar osv.
308 1,6 HDi -10
Claes Börjesson #496
Åker jag rakt och släpper ratten åker bilen åt vänster av sig självt. oavsätt åt vilket håll jag åkte. Jag var inne hos en verkstad och fick till svar att det man kan göra med en 405:a var toe in/out...
Jag har inte varit i kontakt med peugeot verkstad.