"sänkningsklämma"
"sänkningsklämma"
Va äre för nackdelar med en lite klämma som trycker ihop fjädrarna?
De är väl bara till för att förenkla vid av/på-montering. INTE för att sänka bilen.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
PelleW wrote:De är väl bara till för att förenkla vid av/på-montering. INTE för att sänka bilen.
Nej det finns klämmor som är avsedda för att sänka bilen. 29.90/sida på biltema.
Folk säger att dom kan gå av o jävlas osv. men jag märkte inget när jag hade det på min. Bytte till sänkfjädrar i samma veva som jag monterade bort dom. De är ej godk. av SBP. Jag märkte ingen nackdel med det iaf men skulle ändå rekommendera riktiga säknfjärdar.
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
ur väghållningssynpunkt är det förkastligt, du får kortare fjädringsväg på samma hårdhet.
Ur Säkerhetssynpunkt har jag ingen aning, antar att de kan hoppa av vid hårdare körning.
De är väl int att rekommendera, men det finns ju folk som använder dem.
Ur Säkerhetssynpunkt har jag ingen aning, antar att de kan hoppa av vid hårdare körning.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Niklas wrote:ur väghållningssynpunkt är det förkastligt, du får kortare fjädringsväg på samma hårdhet.
Nej det är ju enbart för syns skull. så att den bli lägre.
Och mig veteligen kan de inte hoppa ur. Det är bara om bultarna skulle gå av. Och jag har nött flera varv på kullen med just såna där. Och även lyckats hoppa i ett väggupp med det också. Så de borde hålla...
Men som sagt så rekomeenderar jag dom INTE ändå. Sänkfjädrar kostar inte många hundralappar.
Medlem 446:
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
Amazon -64
Streetfighter v2.0
Suzuki Rm250 för skogen
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg