suicide doors e ju omvända lambo...så de borde väl funka med lambokitten..men du får f*n mecka! ja vet att den firman som red devil anlitade för sin luftfjädring hade såna...o han va även grymt nöjd med deras service! hör med honom =)
Suicide doors är inte omvänt lambo. Det är bakhängda dörrar, alltså dörrar som har gångjärnen i bakkant, istället för framkant. Som jag har förstått det så är det fettorsk på SBP med det på. Kolla upp det innan du börjar
Och som skrevs, firman som red devil köpte sitt luftfjädringskit ifrån saluför kit för suicide doors oxå.
Namn: Fnatte l Bil: The Blåbär, Peugeot 206 EVO½ l Baguette ( l l l l ) Racing l
Fnatte wrote:Suicide doors är inte omvänt lambo. Det är bakhängda dörrar, alltså dörrar som har gångjärnen i bakkant, istället för framkant. Som jag har förstått det så är det fettorsk på SBP med det på. Kolla upp det innan du börjar
Och som skrevs, firman som red devil köpte sitt luftfjädringskit ifrån saluför kit för suicide doors oxå.
uuhmm...nehe? o va e då omvänd lambo?? dörrar som öppnas neråt eller?
närå, vet va du menar...tänkte lite fel faktiskt! omvänd lambo kallas för butterfly doors om ja inte minns fel...
Fnatte wrote:Suicide doors är inte omvänt lambo. Det är bakhängda dörrar, alltså dörrar som har gångjärnen i bakkant, istället för framkant. Som jag har förstått det så är det fettorsk på SBP med det på. Kolla upp det innan du börjar
Det kunde man ju ge sig f*n på att SBP skulle lägga sig i hur f*n ens dörr öppnas!? ALLTID är det något!
206
Peter L
Medlem #1128 Vem kan stoppa mig när jag bara rullar fram?
Det kunde man ju ge sig f*n på att SBP skulle lägga sig i hur f*n ens dörr öppnas!? ALLTID är det något!
Föreställ dig vad som händer om någon kör in i sidan på dig när du har såna dörrar.
Föreställ dig vad som händer om någon kör in i sidan på dig när du har såna dörrar.
Ser inte problemet!
Dörren är väl fortfarande där? Sen hur den sitter fast spelar väl ingen roll ??
Vad har jag missat ?
206
Peter L
Okej så långt är jag med. Men om gångjärnen sitter på andra sidan och "öppningsgrejjen" sitter på andra så kan jag inte begripa vad det skulle göra för skillnad?
Antar att det beror på att jag är en slampa som inte förstår
206
Peter L
vid en sidokrock framifrån så kanske bilen blir ramsne och dörren hoppar upp. då öppnas den ju så att mötande bil smäller rakt in i dörren och den körs bort totalt.
om man däremot har gångjärnen "vanligt" så smäller ju mötande bil in i dörren och den "stängs" eller i alla fall blir jävligt knölig och hänger kvar.
dettta är egna tankar och SBP har mycket konstiga tankar men det skulle ju vara bra om någon kunde kolla i regelboken.
[url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=992[url]Bilder på 406st 2,0[/url] [url=http://www.peugeot-sport-club.com/medlemmar/visa_bil.php?id=771[url]Bilder på 309 GTI16[/url]
Även en Suzuki GSX1100G
Medlemsnummer: 1287
lite delar från mi16/gti16 som ska bort. http://www.mickesbilder.webb.se
Peppe wrote:Okej så långt är jag med. Men om gångjärnen sitter på andra sidan och "öppningsgrejjen" sitter på andra så kan jag inte begripa vad det skulle göra för skillnad?
Jag tror du tänker fel ja, suicide doors är tvärtom vanliga dörrar. De öppnas åt andra hållet. Här har du ett exempel.
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.
Peppe wrote:Okej så långt är jag med. Men om gångjärnen sitter på andra sidan och "öppningsgrejjen" sitter på andra så kan jag inte begripa vad det skulle göra för skillnad?
Jag tror du tänker fel ja, suicide doors är tvärtom vanliga dörrar. De öppnas åt andra hållet. Här har du ett exempel.
BÄSTE Panzer!
Jag tänker aldrig fel!
Okej okej nu fattar jag varför dom kallas självmordsdörrar!
Frontalkrockar är alltså ända kruxet. Men vem har sagt att jag skall krocka då? Hade dock varit fett på 206.an, dörrar alltså !
206
Peter L