Har nu satt dit mina Spax dämpare. Har stält dom så bilen ska bli så låg som möjligt (tror dom ska sänka 90mm) men bilen är högre än innan plus att den är ganska hård. De käns som något inte är som de ska men vad?
Hoppas ni fattar va jag menar!
Spax dämpare
att bilen är ganska hård är ju naturligt med hårdare dämpare och fjädrar.
Har du fått ner fjäderbenet hela vägen i spindeln? det ska ju ned en bra bit.
Har du fått ner fjäderbenet hela vägen i spindeln? det ska ju ned en bra bit.
http://i154.photobucket.com/albums/s246 ... gskill.jpg
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Mazda Miata LS -00, ständigt mera godis.
Fd. Dagligbrukare, nu intermittentspammare.
Antar att det är fjäderbenen i fram det är fråga om och att det är coilovers.
Bara en kontrollfråga: Skruvar du fjädersätet åt rätt håll?
OK, det gör du, nästa kontrollfråga är om du är säker på att du har rätt modell. Har du tex 405-ben passar de mekaniskt alldeles utmärkt, men de är längre. Iofs inte +90 mm längre.
Din fråga om att fjädern skulle vara för lång är befogad, men jag tvivlar på att detta ensamt skulle ge en höjning. Ett sätt att kolla detta är att mäta hur mkt hjulet sänker sig i förhållande till bilen när du hissar upp det från marken. Är det mindre än kanske 5 cm är det inte helt lyckat väghållningsmässigt, är det nästan ingenting har du både för lång fjäder och för långt fjäderben.
Bara en kontrollfråga: Skruvar du fjädersätet åt rätt håll?
OK, det gör du, nästa kontrollfråga är om du är säker på att du har rätt modell. Har du tex 405-ben passar de mekaniskt alldeles utmärkt, men de är längre. Iofs inte +90 mm längre.
Din fråga om att fjädern skulle vara för lång är befogad, men jag tvivlar på att detta ensamt skulle ge en höjning. Ett sätt att kolla detta är att mäta hur mkt hjulet sänker sig i förhållande till bilen när du hissar upp det från marken. Är det mindre än kanske 5 cm är det inte helt lyckat väghållningsmässigt, är det nästan ingenting har du både för lång fjäder och för långt fjäderben.
EN 14497