Peugeot 205 gti Startproblem
-
Jonas 205GTI
Peugeot 205 gti Startproblem
Hej!
har skrivit tidigare om startproblem på min pärla. Motorn startade och gick kanon en minut sen dog den. Därefter var den död. Sen väntade man i några minuter och sen gick den igång igen för at sen dö sakta men säkert.
Jag har bytt tändkablar, tändstift, fördelare och rotor. Köpte ny tändmodul men inget funkar. Jag har soppa fram och jag har gnista på stiften. Det verkar som om motorn får för mycket soppa. Vad är nästa steg och vad i H-vete kan det vara. Databoxen och vad kostar en sådan?
Mvh,
Jonas
har skrivit tidigare om startproblem på min pärla. Motorn startade och gick kanon en minut sen dog den. Därefter var den död. Sen väntade man i några minuter och sen gick den igång igen för at sen dö sakta men säkert.
Jag har bytt tändkablar, tändstift, fördelare och rotor. Köpte ny tändmodul men inget funkar. Jag har soppa fram och jag har gnista på stiften. Det verkar som om motorn får för mycket soppa. Vad är nästa steg och vad i H-vete kan det vara. Databoxen och vad kostar en sådan?
Mvh,
Jonas
Re: Peugeot 205 gti Startproblem
Min -88a uppförde sig likadant när jag glömt sätta tillbaka en liten sladd på fördelaren (den gick i ca 30sek).
Så har du en -88 (eller äldre?) så kolla så att en liten sladd sitter som den ska på fördelaren.
Så har du en -88 (eller äldre?) så kolla så att en liten sladd sitter som den ska på fördelaren.
- Rickard Ingvarsson
Inte nått haj på sånnt här, men det kan inte vara så att du har nån torrspricka efter LLM´en som motorn kan dra tjuvlufft igenom?
Det gjorde det på Min vinterbil, den dog iochförsig inte, men det var (snyfft, skrotad nu) ojämmn på tomgången, kunnde fladdra en 200-400 varv.
Den borde nog ha dött egentligen, men subban sköte sig finnt o kämpade emot.
Det gjorde det på Min vinterbil, den dog iochförsig inte, men det var (snyfft, skrotad nu) ojämmn på tomgången, kunnde fladdra en 200-400 varv.
Den borde nog ha dött egentligen, men subban sköte sig finnt o kämpade emot.
VinRöd 405 Mi16 Lemans -95
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172
Svart 405 Mi16 -90 <-- Ett mine blott.*SÅLD*
Subaru Léone Cupé Turbo -87 4x4<-- Drömmvinterbil! *Skrotad*
Mattröd Kadett -88 <--- Tråkigaste vinterbilen någonsin
http://www.peugeot-sport-club.com/bilda ... php?id=172
-
Jonas 205GTI
Min går att köra några hundra meter med sen dör den bara tvärt.
Ibland startar den direkt efter, ibland startar den efter några dagar.
Nu när jag lägger i backen går det inte alls. Blir bara ett par rejäla avgassmällar. Men den orkar inte driva bakåt. Framåt går som sagt ett par hundra meter.
På peugeot sa dem att det är till 90% tändmodulen, men det är inte ett år sedan den byttes, en sådan borde väl hålla längre?
Någon som har några tipps?
Ibland startar den direkt efter, ibland startar den efter några dagar.
Nu när jag lägger i backen går det inte alls. Blir bara ett par rejäla avgassmällar. Men den orkar inte driva bakåt. Framåt går som sagt ett par hundra meter.
På peugeot sa dem att det är till 90% tändmodulen, men det är inte ett år sedan den byttes, en sådan borde väl hålla längre?
Någon som har några tipps?
Peugeot 205 GTI 1.9 - 89
-
Jonas 205GTI
-
jonas.santonsson
Tändspolen har du inte bytt? Bränslefilter? Är pumpen verkligen ok? Tänk på att pumpen kan funka bra en stund för att sen ge lägre tryck eller dö.
LMM kan du skippa, bilen går utan den med.
LMM kan du skippa, bilen går utan den med.
Svarar inte på PM med frågor som kan ställas på forumet!
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
Tobbe Hellman - Peugeot Sport Club | Shopansvarig
Service eller rep. av din Peugeot? http://www.hellmek.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Kör: 406 V6 -97, 405 Mi16x4 -90, XM TCT VSX -95, C5 HDi -01.
-
jonas.santonsson
-
jonas.santonsson