Tänkte göra som alla andra och skapa en liten tråd om min bil . Börjar bli klar med bilstereon nu och några bilder kanske skulle inspirera andra. Skriv gärna vad ni tycker, mer bilder och info finns på hemsidorna i signaturen.
antar att du skall "klä" bagaget sen med... men installationen med skärmen fram var snygg, den åker inte upp och ner också eller det hade vart ascoolt.
/andreas.
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
Är ju redan klätt med ljus vinyl , det ser bara ut som en spånskiva på bilderna. Har hört det tusen gånger nu . Nej den åker inte ner, funderade på en sån lösning, men det blev för dyrt.
Junghage wrote:Är ju redan klätt med ljus vinyl , det ser bara ut som en spånskiva på bilderna. Har hört det tusen gånger nu . Nej den åker inte ner, funderade på en sån lösning, men det blev för dyrt.
aha det ser ut som spånskiva...
synd att det blev för dyrt, hade som sagt vart tufft.
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
He he, det är lugnt. Bilen var med i tidningen igår och folk jag aldrig sett förut har kommit fram och frågat varför jag hade oklädda spånskivor i bagaget . Sedan så skrev den okunniga journalisten att det var 100 kg ljudisolering i varje dörr, blir nog lite tungt det. Det är 16 kg i varje dörr .
Junghage wrote:He he, det är lugnt. Bilen var med i tidningen igår och folk jag aldrig sett förut har kommit fram och frågat varför jag hade oklädda spånskivor i bagaget . Sedan så skrev den okunniga journalisten att det var 100 kg ljudisolering i varje dörr, blir nog lite tungt det. Det är 16 kg i varje dörr .
Haha, det var alltså dig jobbarkompisen snackade om =) Tyckte oxo det lät tungt med 100 kg i varje dörr.. låter iofs tungt med 16 kg oxo.. .
Twedmark: Jo, 100 kg är nog i mesta laget . Men nu funkar det rätt bra med 16 kg, känns som en S-klass dörr nu i alla fall. Jepp, bilderna är tagna vid älvkullen, det var projekt utställning på skolan och jag ställde ut mitt ljudprojekt.
Firewaia wrote:lite väl mycket bumpa i en 206? coolt gjort, men lite stor i mina ögon...
Kan aldrig bli för mycket . Men det är lagom nu faktiskt, det ska kännas i bröstet när man lyssnar på musik .
men va f*n de e ju så de ska kännas... annars har man ju förlite ljud.. antingen ska bilen vara helt skalad från allt som heter övervikt eller så ska de vara pure sound de e så de e!! skön bas! borde de inte gå att lägga ett tunnt lager spray lack på vinylen så den blir svart? då e väl jag få se nu den 1003:je som säger de... men resten ser riktigt bra ut!