Ljudanläggningen i min 206 RC

Frågor om styling eller ljud och bild i bilen (In-Car Entertainment)?
Post Reply
Junghage

Ljudanläggningen i min 206 RC

Post by Junghage »

Tänkte göra som alla andra och skapa en liten tråd om min bil :). Börjar bli klar med bilstereon nu och några bilder kanske skulle inspirera andra. Skriv gärna vad ni tycker, mer bilder och info finns på hemsidorna i signaturen.

Image

Image

Image

Image

Image

Image
scheller

Post by scheller »

antar att du skall "klä" bagaget sen med... men installationen med skärmen fram var snygg, den åker inte upp och ner också eller :lol: det hade vart ascoolt.

/andreas.
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
Junghage

Post by Junghage »

Är ju redan klätt med ljus vinyl :P, det ser bara ut som en spånskiva på bilderna. Har hört det tusen gånger nu :). Nej den åker inte ner, funderade på en sån lösning, men det blev för dyrt.
scheller

Post by scheller »

Junghage wrote:Är ju redan klätt med ljus vinyl :P, det ser bara ut som en spånskiva på bilderna. Har hört det tusen gånger nu :). Nej den åker inte ner, funderade på en sån lösning, men det blev för dyrt.

aha :oops: det ser ut som spånskiva...

synd att det blev för dyrt, hade som sagt vart tufft. :wink:
<---- silvrig 206 gti -03. SÅLD
saknar den faktiskt lite...
Firewaia

Post by Firewaia »

lite väl mycket bumpa i en 206? coolt gjort, men lite stor i mina ögon...
Alltid retar avataren nån?
Junghage

Post by Junghage »

He he, det är lugnt. Bilen var med i tidningen igår och folk jag aldrig sett förut har kommit fram och frågat varför jag hade oklädda spånskivor i bagaget :D. Sedan så skrev den okunniga journalisten att det var 100 kg ljudisolering i varje dörr, blir nog lite tungt det. Det är 16 kg i varje dörr :).
Junghage

Post by Junghage »

Firewaia wrote:lite väl mycket bumpa i en 206? coolt gjort, men lite stor i mina ögon...

Kan aldrig bli för mycket :). Men det är lagom nu faktiskt, det ska kännas i bröstet när man lyssnar på musik :).
Twedmark

Post by Twedmark »

Junghage wrote:He he, det är lugnt. Bilen var med i tidningen igår och folk jag aldrig sett förut har kommit fram och frågat varför jag hade oklädda spånskivor i bagaget :D. Sedan så skrev den okunniga journalisten att det var 100 kg ljudisolering i varje dörr, blir nog lite tungt det. Det är 16 kg i varje dörr :).

Haha, det var alltså dig jobbarkompisen snackade om =) Tyckte oxo det lät tungt med 100 kg i varje dörr.. låter iofs tungt med 16 kg oxo.. . :shock:

e bilderna tagna vid älvkullegymn eller?
Junghage

Post by Junghage »

Twedmark: Jo, 100 kg är nog i mesta laget :). Men nu funkar det rätt bra med 16 kg, känns som en S-klass dörr nu i alla fall. Jepp, bilderna är tagna vid älvkullen, det var projekt utställning på skolan och jag ställde ut mitt ljudprojekt.
PelleW
Senior

Post by PelleW »

Hmmm, tycker också att det ser ut som oklädd MDF... Sorry. :oops: Riktigt snyggt bygge annars. Cleant som jag nämnde innan. :D

f*n, borde det inte finnas någon slags billig mockaimitation att få tag på? Jag skulle behöve lite själv.
,Pelle. | Fransk bil med fransk plast | Jag vill ha en Peugeot. Jag vill inte klistra ett lejon på en Volvo och låtsas ha kul. | Jag såg den live!
Luuk

Post by Luuk »

Junghage wrote:
Firewaia wrote:lite väl mycket bumpa i en 206? coolt gjort, men lite stor i mina ögon...

Kan aldrig bli för mycket :). Men det är lagom nu faktiskt, det ska kännas i bröstet när man lyssnar på musik :).

men va f*n de e ju så de ska kännas...:D annars har man ju förlite ljud.. antingen ska bilen vara helt skalad från allt som heter övervikt eller så ska de vara pure sound :) de e så de e!! skön bas! borde de inte gå att lägga ett tunnt lager spray lack på vinylen så den blir svart? då e väl jag få se nu den 1003:je som säger de... men resten ser riktigt bra ut!
Junghage

Post by Junghage »

Får väl ta och klä om då :P. Men det ser mycket bättre ut i verkligheten.
jåbärt

Post by jåbärt »

Junghage wrote:Får väl ta och klä om då :P. Men det ser mycket bättre ut i verkligheten.

Klä om spånskivan nu. ;)
Robert Johansson
If it's not a rotor, it's not a motor.

PSC-medlem Nr. 1160
Halmstadsträffen 2008!
Luuk

Post by Luuk »

Jaa gör de :) som någon sa där uppe... de måste ju finnas nått billigt konstvinyl av nått slag... :)
Post Reply