Hejsan
Jag har en Peugeot 307 2.0 SW med orginalstereo. Det jag undrar är om jag på nåt sätt kan koppla in en aux sladd utan att byta huvudenhet.
FM-Modulator ?
Någon som har satt in en sådan och kan förklara vilket ställe som är bäst att sätta den på, samt har installationsbilder?
Och ja jag ska gå med i klubben 307:an är egentligen inte min utan min mors, men det är bara jag som kör den. Men det blir en 206 GTI när jag slutar på internatskolan nästa sommar
Jag skulle tro att det är mycket lättare att köpa en ny enhet med AUX ingång från början... eller a egentligen känns det rent utsagt omöjligt att göra det i och med att man måste programera om programvaran i steron om inte funktionen finns från början...
Fmmodulatorn sätt mellan basenheten och antennen. hur det ser ut är lite olika från modell till modell. Men det är ett budgetalternativ för att få in aux på en stereo utan ingångar. Tror inte du hör det lilla extra bruset i en bil som en fm-modulator ger. En bil är juh trots allt en usel lyssningsmiljö redan från början..
//Michael Thonfors
405MI16 94 Röd {Oh yeah!} 405MI16 90 Röd {R.I.P} Men människor. Lär er att inte särskriva allt!http://www.skrivihop.nu/exempel/" onclick="window.open(this.href);return false;
XzTrAz wrote:Fmmodulatorn sätt mellan basenheten och antennen. hur det ser ut är lite olika från modell till modell. Men det är ett budgetalternativ för att få in aux på en stereo utan ingångar. Tror inte du hör det lilla extra bruset i en bil som en fm-modulator ger. En bil är juh trots allt en usel lyssningsmiljö redan från början..
D e e i och för sig helt sant... glömde faktiskt helt bort frångan om fm-modulatorn... sorry
Jag köpte bara "tomma" kontaker som passar bak i stereon. och som passar i kabelhärvan, sedan gjorde jag en "mellan kabel" där jag drog in ljudet från bildatorn...
men för att kunna få in ljudet via cd-vxl in§gången, måste du ha en cd-vxl, för att stereon ska "öppna" den ljudporten...
går även att koppla in via "tele mute" ingången....
Vilken modell är det på din stereo?
Jag har uppgifter på vilka stift som är vad till min stereo...