205 gti, drar åt höger när man gasar.

Problem med bilen och frågor om produkter m.m tas upp i denna avdelning.
Post Reply
Nina

205 gti, drar åt höger när man gasar.

Post by Nina »

hej. har en fråga, har en peugeot 205 gti, som drar nått fruktansvärt åt höger när man gasar, särskilt när man är uppe i höga farter, bromsar man drar bilen åt vänster, har testat att byta till smalare däck men samma problem, någon som har haft eller vet vad det kan vara för problem?

tacksam för svar.
Mvh Nina
Peggen

Post by Peggen »

Du blir för rädd av axxet så du svänger åt höger det måste vara den enda orsaken jag kan tänka mig.!!
My car is my soul,my car is me.!
-----.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-.-----
Vinterbil : Audi a6 2,6 Quattro -95
Sommarbil: Vit Honda Accord Type-R -99
övrig:Peugeot 505Turbo - 1985
övrig:Peugeot 505 Turbo - 1987

Föregående Puggar:
Peugeot 406 V6 - 1997
Peugeot 406 V6 SV -1997 *bby nr2*
Peugeot 309GTI- 1990 -röd
Peugeot 309GTI- 1990 -Svart *bby nr1 min första kärlek*
Guest

Post by Guest »

Peggen wrote:Du blir för rädd av axxet så du svänger åt höger det måste vara den enda orsaken jag kan tänka mig.!!

haha, det va rätt kul :wink: det är några st som har kört bilen och känner samma sak, släpper du ratten går den som den vill, så det är inte de som är problemet, men tack ändå!

Mvh Nina :lol:
Claes B
Guldmedlem
Guldmedlem

Post by Claes B »

Eller så har du nåt fel på bromsen på höger sida, den kanske ligger på och har sämre bromsverkan. Kolla det, annars brukar såna problem vara förknippade med att nåt är löst, spricka i bärarmsinfästningen på vänster sida kanske? Slitna bärarmsbussningar?
308 1,6 HDi -10
Image

Claes Börjesson #496

Post by Guest »

Claes B wrote:Eller så har du nåt fel på bromsen på höger sida, den kanske ligger på och har sämre bromsverkan. Kolla det, annars brukar såna problem vara förknippade med att nåt är löst, spricka i bärarmsinfästningen på vänster sida kanske? Slitna bärarmsbussningar?

kan det vara så att motor fästet är sprucket eller löst?
tacksam för svar.

Mvh Nina
Sliced

Post by Sliced »

Ruska i motorn så borde du höra om det är löst på nåt klick-klack-ljud.

Hjulspinn på vänster?
Crulle

Post by Crulle »

samma fel på min drar oxå åt höger.. min spinner bara på höger.. jag fick till svar för att det sitter en lång drivaxel på denna sida.. men det e bara svetsa lite så spinner båda tillslut :lol: :lol: :lol: :twisted:
Peugeot 205 Gti Monte carlo -91
Guest

Post by Guest »

Crulle wrote:samma fel på min drar oxå åt höger.. min spinner bara på höger.. jag fick till svar för att det sitter en lång drivaxel på denna sida.. men det e bara svetsa lite så spinner båda tillslut :lol: :lol: :lol: :twisted:

okej, ska kolla upp dedär idag, och se ifall jag hittar felet :lol:
Sundin på jobbet

Post by Sundin på jobbet »

Prova att dra åt bulten som håller spindelleden. Är den inte tillräckligt åtdragen kan det du beskriver hända.
Nik

Post by Nik »

Kolla även bärmarsbussningarna, slitna bussningar i endera bärarmen leder till samma sympton.
Länge leve kommunismen! Lika dåligt för alla :)
Daniel E

Post by Daniel E »

Med allra största sannolikhet nån av bussningarna i länkarmarna, hade så på min 205GTI. bytte den glappande bussningen, och fenomenet försvann. min drog åt vänster när jag gasade, och då var det den främre bussningen på höger länkarm som jag bytte. då torde det ju vara nån bussning på vänster länkarm som e dålig för dig. Den var inte rolig att byta på min länkarm, sitter som berget...
Stefan Sager

Post by Stefan Sager »

Daniel E wrote:Med allra största sannolikhet nån av bussningarna i länkarmarna

Precis, kolla över länkarmsbussningar.
Sushi-addict | Peugeot 307 XS 2,0 -06
Guest

Post by Guest »

Daniel E wrote:Med allra största sannolikhet nån av bussningarna i länkarmarna, hade så på min 205GTI. bytte den glappande bussningen, och fenomenet försvann. min drog åt vänster när jag gasade, och då var det den främre bussningen på höger länkarm som jag bytte. då torde det ju vara nån bussning på vänster länkarm som e dålig för dig. Den var inte rolig att byta på min länkarm, sitter som berget...

japp, börjar tro att det är det som är problemet. ska byta och se vad som händer. tack för tipset!

Mvh Nina
Post Reply