Hejsan..
ja nu ska vi se =).. ehhm alltså jag har en Mi16 -90.. Har haft lite problem med att växllådan blir grymt "seg" efter ett tags körning.. har hört nånstans att de kunde bero på värmeflödet från katten, att de skulle ha nått me saken att göra.. åsså läste jag denan tråd:
http://www.peugeot-sport-club.com/forum ... light=mi16
å då funderar jag på om de skulle kunan hjälpa OM det nu är så att de kan va så som jag hört att värmen från katten kan ha nån inverkan på lådans prestanda i min bil.. alltså "bandage" på området runt och på katten..
va tror ni om detta? Har även fått tipps om tunnate olja till lådan men får för mig att de kan ge den effekten att lådan slits mer..
mvh
En tanke bara, Växellåda Mi16 va tror ni?
Jag har samma problem som du på min 605...Men jag tror inte att det är lådan som blir trög av värmen, snarare är det länkaget som gör det. Som bekant sitter det kulleder av plast i länkaget och plast växer väldigt mycket när det blir varmt, det tillsammans med att den smörjning som eventuellt fanns där när bilen var ny lär vara borta såhär tio-femton år senare...
Byt eller bygg om länkaget(uniballs e.d.) så ska du se att den förblir lättväxlad hela tiden...Tror jag.
Byt eller bygg om länkaget(uniballs e.d.) så ska du se att den förblir lättväxlad hela tiden...Tror jag.
- danielr112