Japsdämpare till 306 s16

Ett forum för chassi, trim, r-däck, bromsar, motorsport och körteknik t.ex. Sånt som gör dig och din bil snabbare runt-runt eller rakt fram helt enkelt.
Post Reply
Henke3066

Japsdämpare till 306 s16

Post by Henke3066 »

Hej jag undrar vad det kan kosta att byta till en japs dämpare med tuft ljud. om ni har några förslag skicka ett pm med fabrikat och vart man kan handla dom :oops:
Armin

Post by Armin »

finns en kille på hondaklubben som säljer rätt billiga, tror han tar 900-1000kr för en japs, har kört med sån på renaulten i mer än ett år nuutan probs.

trixxie77 eller nåt sånt heter han på hondaklubben.
Armin Avdic # 1333
Mitt ex: 205 Mi16 Turbo
Toyota Supra MKIV TT -93 582Whp
thörre

Post by thörre »

Jag köpte en sådan och har haft problem sen dess. Blev ett jäkla jobbigt dovt öronbedövande ljud (slog nästan lock i öronen) speciellt när man motorbromsade. Provade en massa ideer med insatser o dyl men inget hjälpte. Tillslut kom jag på vad som var felet, det var dämparen själv som gjorde ljudet (blev nån själv-svängning eller nått).

Bockade ett rör och slog in i dämparen och oljudet försvann. Men eftersom den inte dämpade tillräckligt varken innan eller efter jag slog in röret så har vi istället gjort insatser av stålnät och stenull och monterat i röret innan dämparen + en insats. Men fortfarande är den högljud.

Håller på att bli tokig av den här jäkla dämparen, snart ger jag upp och stoppar tillbaka orginal igen. Eller biter i sura äpplet och köper ferrita eller nått som verkligen funkar. Ångrar att jag la pengar på den. Men det spelar ifs roll vad du har för bil, en mindre motor låter mindre.

Det är roligt med lite sportigare ljud när man varvar lite men inte när det låter som man rejsar även på tomgång. Pinsamt att köra i stan numera.

Det är dämparen längst ner på sidan.
http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=253
IvarS

Post by IvarS »

Haha, vad kan man förvänta sig av ett fabrikat som har dämpare vid namn "Stylingdämpare SUPER-SOUND" :lol:
Ivar Sveninge
Citroën Xantia 1.8 16V -97
Vauxhall VX220 Turbo -03
Konverteringsexpert 205 Mi16 och nu även 2.0T
thörre

Post by thörre »

IvarS wrote:Haha, vad kan man förvänta sig av ett fabrikat som har dämpare vid namn "Stylingdämpare SUPER-SOUND" :lol:

jo kanske det, men jag tänkte japsdämpare som japsdämpare..

har alltid trott att det inte är nån större skillnad på dom, lite polerad rostfri plåt i olika utförande.
Carlee

Re: Japsdämpare till 306 s16

Post by Carlee »

Henke3066 wrote:Hej jag undrar vad det kan kosta att byta till en japs dämpare med tuft ljud. om ni har några förslag skicka ett pm med fabrikat och vart man kan handla dom :oops:

Vet att Radeon kör med japanare på sin 306 S16..
Peugeot 206 S16 -03
BMW M3 E46 -05
http://www.garaget.org/Carlee
----
Post Reply