Japsdämpare till 306 s16
Japsdämpare till 306 s16
Hej jag undrar vad det kan kosta att byta till en japs dämpare med tuft ljud. om ni har några förslag skicka ett pm med fabrikat och vart man kan handla dom 
Jag köpte en sådan och har haft problem sen dess. Blev ett jäkla jobbigt dovt öronbedövande ljud (slog nästan lock i öronen) speciellt när man motorbromsade. Provade en massa ideer med insatser o dyl men inget hjälpte. Tillslut kom jag på vad som var felet, det var dämparen själv som gjorde ljudet (blev nån själv-svängning eller nått).
Bockade ett rör och slog in i dämparen och oljudet försvann. Men eftersom den inte dämpade tillräckligt varken innan eller efter jag slog in röret så har vi istället gjort insatser av stålnät och stenull och monterat i röret innan dämparen + en insats. Men fortfarande är den högljud.
Håller på att bli tokig av den här jäkla dämparen, snart ger jag upp och stoppar tillbaka orginal igen. Eller biter i sura äpplet och köper ferrita eller nått som verkligen funkar. Ångrar att jag la pengar på den. Men det spelar ifs roll vad du har för bil, en mindre motor låter mindre.
Det är roligt med lite sportigare ljud när man varvar lite men inte när det låter som man rejsar även på tomgång. Pinsamt att köra i stan numera.
Det är dämparen längst ner på sidan.
http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=253
Bockade ett rör och slog in i dämparen och oljudet försvann. Men eftersom den inte dämpade tillräckligt varken innan eller efter jag slog in röret så har vi istället gjort insatser av stålnät och stenull och monterat i röret innan dämparen + en insats. Men fortfarande är den högljud.
Håller på att bli tokig av den här jäkla dämparen, snart ger jag upp och stoppar tillbaka orginal igen. Eller biter i sura äpplet och köper ferrita eller nått som verkligen funkar. Ångrar att jag la pengar på den. Men det spelar ifs roll vad du har för bil, en mindre motor låter mindre.
Det är roligt med lite sportigare ljud när man varvar lite men inte när det låter som man rejsar även på tomgång. Pinsamt att köra i stan numera.
Det är dämparen längst ner på sidan.
http://www.jt-tuning.se/products/products.asp?ID=253
Re: Japsdämpare till 306 s16
Henke3066 wrote:Hej jag undrar vad det kan kosta att byta till en japs dämpare med tuft ljud. om ni har några förslag skicka ett pm med fabrikat och vart man kan handla dom
Vet att Radeon kör med japanare på sin 306 S16..